2819
Sök

855 vägrar ladda 1 bar,

49 Inlägg
29 januari 2015
Trådstartare
#1
har nu testa byta följande: Turbo , alla tryckslangar , slangar till magnetventilen testat med både atm och original ventilen , tändstift, fördelarlock , rotor,

den vägrar att komma upp till 1 bar som den ska göra med detta chip , har ungefär 130 mil till autotech så går ju inte att fara dit och felsöka,

den svajar på laddtrycket , testar jag trycka fullt på 5:ans växel går den bara upp till 0.7- 0.75 - sen tappar den till runt 0.5 - 0.55 ,

har ju testa byta det mesta som kan göra att den inte får ladd,

en gång har den gått över 0.8 i ladd.

vad finns det mer som kan göra att den inte orkar gå upp till 1.0 ?

LÄNKTEXT en gång har den ladda detta

http://forumbilder.se/EA51K/20150129-165548.jpg den brukar bara laddda detta.
Senast redigerat av allaw (29 januari 2015)


1 861 Inlägg
29 januari 2015
#2
Kass grenrörspakning typ? Slit loss slangen till wg och se hur mycket den laddar då... Ta det lugnt bara tongue


49 Inlägg
29 januari 2015
Trådstartare
#3
sitter ju ny turbo på den gått 25 mil , den är bytt på verkstad så nog borde dom väll ha bytt den om den var dålig ? smile


1 861 Inlägg
29 januari 2015
#4
Vet aldrig... Har du itne sagt åt dom att kolla runt om har dom nog gjort så lite som möjligt tongue


49 Inlägg
29 januari 2015
Trådstartare
#5
kan vara smile ,


354 Inlägg
29 januari 2015
#6
Vad har du i glt?  Kanske tryckklockan som ej orkar hålla emot..
Senast redigerat av rudarmy (29 januari 2015)


5 119 Inlägg
29 januari 2015
#7
Kass mätare?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

8 250 Inlägg
29 januari 2015
#8
Det är inte så att din katalysator håller på att ge upp? Den kan ju strypa om den börjar bli dålig. Eftersom du bytt turbo så kan det ju vara så att den gamla läkt olja som börjat förstora katalysatorn.


508 Inlägg
29 januari 2015
#9
Tobbe din jävla galning!

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

383 Inlägg
29 januari 2015
#10
Din laddar 0.4 original så 0.8 med chip låter ju ok är dock bara en 13g snurra i den. Vem har sagt den ska ladda 1bar?

1 878 Inlägg
29 januari 2015
#11
0,9Bar brukar de flesta trimfirmorna köra på 850 2.5T AWD.
har du gått över hela insugssidan(spridare & vakumslangar, tryckrör(slangar)) med startgas samt kollat gavlarna på Intercoolern?


49 Inlägg
29 januari 2015
Trådstartare
#12
autotechmotor säger 1bar , inte kollat gavlarna på intercoolern, ej kollat med startgas, katalysatorn fick sig redigt med olja i sig när turbon gav upp.
Senast redigerat av allaw (29 januari 2015)


383 Inlägg
30 januari 2015
#13
Grejen är att du har inget fel på din bil, "alla" turbobilar beter sig som din gör alltså laddet sjunker på höga varv det är helt normalt.

Här är ett diagram på en 855 awd så ser du hur effekten sjunker på höga varv: http://www.bsr.se/images/power-charts/P … 182926.png

49 Inlägg
30 januari 2015
Trådstartare
#14
då får jag ta och nöja mig med detta , och köpa nå roligare när man har pengar för de smile,


Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2015
#15
Visar mätaren rätt då?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

49 Inlägg
30 januari 2015
Trådstartare
#16
har ingen annan mätare att testa med , ett annat fenomen är när bilen inte riktigt har fått upp motorn tempen helt och man ska göra en lite acc upp till 90 och den börjar få ladd då slår det till i hela bilen sen tappar den lite tryck , 0.2 bar ungefär
Senast redigerat av allaw (30 januari 2015)


1 878 Inlägg
30 januari 2015
#17
allaw skrev:
har ingen annan mätare att testa med , ett annat fenomen är när bilen inte riktigt har fått upp motorn tempen helt och man ska göra en lite acc upp till 90 och den börjar få ladd då slår det till i hela bilen sen tappar den lite tryck , 0.2 bar ungefär

Läckage....
Startgas över hela insugssidan. börja med det.
Motorn ändrar varvtalet om du hittar något läckage.


49 Inlägg
30 januari 2015
Trådstartare
#18
jag tar å drar ett försök


49 Inlägg
30 januari 2015
Trådstartare
#19
hittar inget läckage med startgas


49 Inlägg
30 januari 2015
Trådstartare
#20
testade skruva lös skruvarna till downpipe så den kunde trycka ut luft där , direkt upp till 0.8 på 3:ans växel , så kör genom bess , sen kapar jag bort katten och sätter rör dit.
Senast redigerat av allaw (30 januari 2015)



Sök