Hej på er, de va ett tag sedan jag uppdaterade här...
Men nu kommer en ganska stor sådan
Det började med att jag skulle ta ut bilen ur vinterförvaringen men när vi skulle starta den så var batteriet (heldött) så fick låna ett av farsans kompis men den ville ändå inte hoppa igång... :p
Efter lite fundering och kollat lite saker som säkringar osv så tänkte jag att det kanske var bränslepumpsrelät, åkte in till Volvo och köpte ett nytt sådant och bytte men aj, de va inte de heller. Efter lite testande av olika grejer så kom ja fram till att de inte kom fram nån soppa, tänkte då ta in den till skolan o kika över problemet eftersom man har lite bättre tillgångar där till saker än hemma... men hade ingen tid över så de fick bli verkstan men innan vi drog den dit så ville jag tvätta av den lite då den var jäääävligt dammig! :p
Verkstan kom fram till att de va ena säkrings hållaren till bränslepumpen i tanken och att det var ett kabelbrott.
Tur i oturen, de kunde ha varit värre
Förstår dock inte hur de kan ha blivit ett kabelbrott :p
Bränslepumpsrelät
Tvättade även motorutrymmet en liten snabbis, blev lite skillnad, dock fortfarande rätt skitigt på vissa ställen men ska fixas en del framöver, även tänkt blästra insug med mera.
Före
Efter
Har inhandlat lite prylar också
Hade först tänkt köpt Silentcoat men de fick bli Black Gold istället
Köpte en Varmluftspistol som ja ska ha till att värma mattan.
Det vart ingen Alpine utan fick bli en Pioneer istället, Grymt nöjd
Lite toning
Köpt 2st agm batterier för ett tag sen o de blev 2st 70ah från Biltema, ska ha ett fram o ett bak som ja ska koppla samman. Dock bara ena på bilden som ni ser
Köpte nå billiga 6.9or bara för att ha några tills man ja hade råd med några bättre längre fram, dom lät hyfsat o man kan nog inte förvänta sig nå annat för dom pengarna, skall dock skippa 6.9or o bara ha 4 tummarna o köra dom på de lilla steget istället. Så 6.9orna får ligga på hyllan men de är inte hela världen
Har börjat dämpa bagageluckan men jäkligt drygt med bara händer förutom varmluftspistolen.. :p
Första lagret snart klart där
Var in till Avd igår o träffade Racer-Putte. Han som ska bygga min blivande låda o började genast mäta på den. Kommer bli kanon!
O efter lite tips från herrn blev de en säkringshållare som ja ska använda till dom båda stegen då de är dubbla in o ut gångar
Sen Åkte ja till Biltema o köpte två aluminium rollers som ja ska ha i fortsättningen för att fästa dämp mattan.
Kopplade in stereon
Sen för ett tag sen ville Avgasupphängningen ge upp :p
Så de blev att man köpte en ny sån o monterade tillbaks ljuddämparn
Bytte från original blinkers glasen till vita
Bonusbild, ska dock fixa nå schysstare bilder längre fram
Andra baklyktor, skärmblinkers, utblås o fälgar så kommer de nog bli bra!
Ska ta mig ork o till helgen o fortsätta lite med ljuddämpningen.
Bara kablar o dess tillbehör som fattas nu efter lådan, men får ta de när lönen från sommarjobbet kommer
Läääängtar!
Känns rätt skönt att det börjar närma sig!