Turbo-fransson: Japp visst är det så!
Blev en stund i garaget ändå som väntat
Var igår på Skid-vm men jobbet, riktigt trevligt!
men man fick ta det lugnt så man kunde åka till den svarta skönheten idag
Hann med att få upp verktygstavlan på väggen, saknas dock en del till som ska upp på tavlan. Men blev ju genast mycket roligare att skruva när det var lätt att hitta rätt blocknyckel
Innan låg det nämligen bara nedkastat i en "bacholåda"!
Så ser tavlan ut just nu
Så vad gjordes med bilen idag då? Jo satte upp den på pallbockar fram, puckot som konstruerat dom borde få bakläxa! Vanligtvis sitter ju domkraftsfästet strax efter framdäcket, men detta sitter på mitten av bilen(!?!) så när man höjt upp den kunde den gungas lite lätt, så satte domkraften som stöd, vill inte ligga under om bilen kan röra sig
Så tömde bilen på olja och vatten
Tömningen av vatten för Volvo pluspoäng för! Sitter en nippel längst ner på kylaren som man bara lossar på
Den svarta plastprylen i mitten är då nippeln
Dock får dom minuspoäng på detta! Oljekylaren till automatlådan(är de en kylare?) sitter såpass när oljepluggen att man inte fick in de stora spärrskaftet, så fick bli en blocknyckel, funkade lika bra
Blir en ny plugg och bricka där sen då bulten var lite skadad och det fuktade lite olja.
Detta var allt jag gjorde idag, var där i typ 2,5timme innan de var dags att åka hem då man hade tvättid, men imorn blir de fortsättning, och tanken är att jag ska hinna plocka av tråget då
Jobbar eftermiddag så då hinner man skruva en sväng innan
Läste i Heynesboken att man skulle ha koll på vart bultarna till tråget satt då det var olika längder på dom, så fixade en skiva där jag borrade hål i med samma mönster som skruvarna sitter i tråget, kom dock inte med på bild
EDIT: De jag trodde var en oljekylare är ett styrdon till AWDn