christAfer skrev:
Du säger att det inte finns någon statistik som STÖDJER en ökning av olyckor, alltså finns det statistik som vittnar om motsatsen.
FIH, gör om gör rätt!
Nej, att det ena inte finns innebär inte på något vis att det andra per automatik -måste- finnas. Vad händer om du lägger betoningen på att det "finns inte" istället btw?
- - - - -
christAfer skrev:
Du är medveten om att DRL fram och avstängt bak går hand i hand va? Och vi diskuterade inte ens ljusen fram, så jag vet inte vart du vill komma.
Igen, du hävdar det. Det finns bilar som i DRL-läget även har tända bakljus;
Erdem-1612 skrev:
...Men väljer jag att bara köra varsel (DRL) så är mina bakljus tända även då. ...
christAfer skrev:
Ytterligare ett exempel på hur du förvränger. Vi diskuterade återigen bilens bakdel.
Jaha, men OM det nu handlar om bakdelen, betyder det att du sa följande om just bilens bakdel?;
christAfer skrev:
Jag ser dessutom inte kopplingen med minskade olyckor.
Det måste det ju göra, för nu har du precis, inte bara försökt förneka att det var en respons till EUs beräkningar gällande minskade olyckor tack vare DRL-lagen (dvs "ljus=på" fram), utan försöker, igen, också påstå att det skulle vara fullt logiskt att varselljus inte skulle minska olyckorna, men avstängda bakljus ökar olyckorna. Påslagna bakljus skulle enligt dig minska, eller åtminstone förhindra en ökning, av upphinnandeolyckor. Men varselljus som lag, skulle inte minska olyckorna från andra hållet. Logiken är slående och det är igen, ofantligt konsekvent.
- - - - -
christAfer skrev:
Trodde vi redan hade avhandlat att tekniken inte fungerar som den ska? Bilar åker i skymning och dimma/regn utan bakljus. Det är liksom det som är grundproblematiken.
Det finns gott om system där det fungerar som det ska.
- - - - -
christAfer skrev:
Återigen en förvrängning; jag menar på att det inte förs statistik över hur många olyckor som sker p.g.a avsaknaden av bakljus.
Vad du menar och vad du skriver är uppenbarligen två olika saker. Att du inte skriver vad du menar är inte på något vis mitt eller någon annans problem. Fast ingen har heller hävdat att den typ av statistik du "menade" vare sig finns eller inte.
OM det nu skedde -fler- olyckor, som i; "fler än genomsnittligt tidigare", så kommer det synas i statistiken, då upphinnandeolyckorna helt plötsligt, efter detta införande, borde öka lavinartat (om man ska tro dig).
- - - - -
christAfer skrev:
Varför då ens börja argumentera när man inte ens har en ståndpunkt?
Igen, jag argumenterar varken för eller emot lagen som sådan. Jag vet inte om du har otur när du tänker eller om du inte läser. För min del är ståndpunkten att jag inte bryr mig. För enligt mig gör den ingen skillnad (här i Sverige). Detta är alltså...just det...min ståndpunkt.
- - - - -
christAfer skrev:
Du är en som använder pekfingret ofta va? I auto-läget blir det DRL vid "dagsljus", och osäkra använder sig just av det. Därför blir det problem.
Igen, du skrev, klart och tydligt att EU bestämt att vi inte ska ha bakljuset tänt, vilket inte är vad man har bestämt, utan att man i DRL-läge inte behöver ha det (på bilar som är EU-typgodkända i enlighet med denna lag).