3344
Sök

Vinande ljud när jag svänger, volvo 850 1996

2 Inlägg
16 februari 2015
Trådstartare
Min Volvo har börjat låta när jag svänger, ett vinande ljud. jag tror inte servon inte fungerar, men ibland precis när jag ska svänga ut från parkeringsplatsen så inbillar jag mig att den saknas en kort sekund och sen är bilen lättsvängd igen. Det har blivit värre och värre. Har kollat servovätskan och den behållaren är nästan full så det verkar inte vara problem med att den saknas. Jag gissar ju själv på att nåt är knas med servon och eftersom min talang inte är bilreparationer så blir det bilverkstaden som får ta hand om den, men är det värt det? Vad kan vara fel, vad kan det kosta och hur bråttom är det?
Innan det här började så började ABS-lampan lysa. abs-bromsarna verkar fungera, men lampan lyser. Jag gissar på att de två problemen är helt skilda ifrån varandra, men nämner det ändå.

125 Inlägg
16 februari 2015
kass servopump, eller styrväxel..

2 Inlägg
17 februari 2015
Trådstartare
Tack, snälla verkstaden tog sig tid att titta på den idag och förhoppningsvis var det bara lite luft i systemet och mer olja som behövdes. Den låter klart mindre nu än innan de fyllde på oljan. Annars blev det dyrt fick jag veta.

Sök