God morgon!
Har inte skrivit på ett litet tag, har knappt haft tid att sitta still
Nu i helgen gav jag mig på att montera LED-slingorna och Angel eyes.
Var mindre lätt att öppna dom. Fick skära lite i skårorna runt innan jag la in lyktorna i ugnen.
Satte ugnen på 110 grader och lät lyktan va där ca 25 min för att limmet skulle mjukna så jag kunde få upp dom.
Man kan få väldigt olika svar beroende på vem man frågar gällande grader och tid
Bästa är väl att testa sig fram. Jag har ingen varmluftsugn så därför fick den första lyktan åka in och ur några gånger.
Gjorde detta efter att melodifestivalen slutat (Behöver ju vara social med familjen också)
Sambon var väl sådär nöjd med hur det såg ut i köket
När jag väl fått upp lyktorna började jag montera Angel eyes, 80mm passar bra. Nu tog jag lite billigare från Ebay, ångrade mig nästan direkt då den kallvita blev ja, lila.... Men så här såg det ut när jag limmat dit ringen.
De flesta som monterat har valt att lacka insatserna. Jag valde att låta bli av den enkla anledningen att alla andra lackar
Fick kapa slingorna lite och limma dit. Inte jättenöjd med limningen men måste hitta ett bra sätt att få bort limmet utan att behöva slipa hela insidan av lyktan. Har ni något tips?
Jag satte slingan längs med hela lyktan.
Just nu har jag mer eller mindre bara kört som test i några dagar. Beställt hem dimljus i 5000k i stället för de i 6000k som jag har nu. 5000k passar mycket bättre med slingan samt att jag ska fästa slinga som "drl" vid nedre grillen och koppla in blinkers funktionen innan ni får se ordentliga bilder!
Här ser ni hur lila Angel eyesen lyser. Ska beställa nya och byta ut dom.
Ska även slipa och polera upp lyktorna.
Här är när enbart slingan lyser:
Riktigt dålig bild jag vet men ni ser hur blåa dimljusen är. Blir bättre med 5000k
Kommer upp bättre bilder när jag är mer nöjd med allt!
Sen skulle jag vilja be om lite hjälp.
Tänkte att bygga om nedre grillen och funderar på lite olika sätt.
Gjorde grått på ena bilden. funderar nämligen på att bygga igen lite så det blir lite trevligare. vad tycker ni?
Här är med dimljusen kvar, men att man bygger (Det gråa) en ram på befintlig grill och sätter nätet i mitten. Ska även va en slinga vid nedre grill glömde bara rita dit den.
Alternativt: Utan dimljus, enbart Slinga. Bygger alltså igen även vid dimljusen och försöker få det mer anpassat till fronten.
Finns även alternativet att bara få dit ett nät på den befintliga grillen. (givetvis kapa bort lite på den) men så man får matchande nät i nedre och övre grill.
Tips uppskattas!
Återkommer med lite mer info snart om lyktorna!
Ha d!
/C