jesper080 skrev:
Hej!
Hoppas nån är sugen på att bistå med lite assistans i ämnet
Är ruggigt sugen på att köpa en egen bil nu men har inte hundra procent koll kan erkännas skulle mer än gärna vilja höra allmäna tankar och tips vad gäller förstabil, tillägas kan att jag vill ha en realtivt stark och snabb bil, med bakhjulsdrift helst. Där det också händer nåt när man trycker på gasen samt att den ska kunna gå att leka lite med, men som samtidigt är driftsäker, snygg och gärna billig i generell drift och ägo. Dragits som tusan till BMW då jag fått för mig att det är väldigt driftsäkra bilar (om dem inte är slutkörda) Budget på 60k
Dem alternativ som jag har i nuläget är
Bmw 740ia (95) En bil som jag tycker är ruggigt snygg och som verkar ha bra tillräckligt med kraft. Förmodligen dyr i försäkring och drift eller ?
Bmw 318 (00) Snygg coupe, men mer än så vet jag inte, kanske klen med bara 1.8 ? hittade en på blocket för 25 i snygg färg enligt mig
Chrysler 300c (06) nya modellen kombi eller sedan. bakhjulsdriven amerikanare, som enligt mig är jäkligt snygg och verkar bra ? men kanske behövs hemi för dem ska vara något att ha ?
Bmw 330i 00?
Bmw 530i (05) (E60) snygga, jag älskar Bmw haha, men vet bortsett från det inget om dem
530 äldre modellen?
Bmw X5 (03-05) tycker också dem är snygga men har hört att dem inte ska vara bra ? är detta sant?
Det här är dem spontana alternativ jag har i nuläget, kom gärna med vad ni tycker om dem och även egna tips. Skulle uppskattas oerhört
Mvh Jesper:)