RobbanGBG skrev:
HG_ skrev:

Mmmmmmmmmmm.......... Vart känner jag igen detta. Ja, just, jag tror det var på min projektsida nummer.......
....
https://www1.garaget.org/gallery/images … a9f2a8.jpgHur fick du till en sån här fin balk? Biltema verkar bara ha 1,2mm plåt, duger det verkligen eller hur tjock plåt bör man ha, och var får man tag på det?
Alla bärande delar på bilen (under golvet.) är i 2mm plåt.
Bockade själv till alla balkar på jobbet.
Ska du ha sådana balkar får du gå till en plåtslagare & få dom bockade. Om du inte har tillgång till en kantvik eller pressmaskin.
Stå & försöka knacka till dom med hammare är ju ett alternativ som jag inte rekommenderar.
Man kan ju förstås tillverka en tillfällig press/kantvik.
Plåt kan du få tag på utan större problem, åk till närmaste plåtfirma & fråga, har inte dom så kan dom säkert rekommendera något ställe som har.
Storlekarna på plåtarna har ett standard mått på 125*250 eller 150*300. (måtten i cm.)
Får du tag på en plåtfirma som kan klippa dom i andra storlekar så är det ju bra. Mer hanterbara bitar.
När du fått tag på något företag som kan bocka åt dig så gör du en enkel ritning med samtliga mått du ska ha.
Så det underlättar & inte blir frågetecken för den som ska fixa till balkbitarna.