Efter flera års dvala från egna projekt, så är det äntligen dags igen.
Bilen köptes 15 februari i år. , i Motala. Kände detta blir ett ganska bra utgångsobjekt.
Varför en Camino kan man undra. Eftersom det är lock på flaket så blir det kanon att hämta delar med i jobbet när alla lånebilar är ute.
Sedan kommer jag även använda bilen att lasta crossen på.
Sitter en 454 med headers, Edelbrock förgasare 1405, Edelbrock insug och någon vassare kam, Msd tändning och alukylare.
Sedan en TH400 automatlåda.
Och en 10 bultade bakaxel.
Detta blir en ny värld för min del, då jag varken ägt en v8 eller automat innan.
Vid hemkörningen från Motala så kom vi till slut ut på motorvägen, så man kunde gasa på lite mer.
Märkte då att den var väldigt trött över 110km/h.
Antar det kan ha mycket med utväxlingen att göra med tanke på man nästan kan ligga på tomgång i 100km/h.
Planer med bilen nu då.
☆Det blir en ny lack till maj. Mörkröd mica. Grymt fin och bra djup. Sedan hjälpa till med carnuabavax.
☆Blir även Boss 338 fälgar. Antingen 18" eller 20" helkromade. Gillar djupet skarpt på dessa.
☆Sedan polera upp komet innan montering efter lacken.
Det är detta jag kommer hinna med tills man ska ta ut den i maj.
Sedan vad man ha planer på är följande.
☆Wilwood skivbromsar runt om.
☆Skrämma upp motorn.
☆Byta ut det krom som är dåligt.
☆Snygga till motorrummet.
Sen får man se vad som händer.