dallev79 skrev:
Livlig diskussion, roligt. Men vi glider från ämnet.
Porsche Cayene nämndes tidigare i tråden, spännande val, men nej. För mycket special känns det som. Vad kostar det inte att hålla igång en sån och måste man ha reservdelar lär det va rätt dyrt. Närmsta Porsche verkstad från mig är 18mil.
Fortsatt angående min e39, det är något
knasigt med nivåregleringen. Och ja rosten börjar göra sig påmind och efter jag redan lagt mängder med deg på den i slitdelar så känns det liksom inget kul längre. Man kan lappa o laga länge, men nån gång vill man ha något fräscht. Samtidigt så förstår Hobbe75 precis vad jag menar med att det är svårt att ersätta e39 då den är förbannat bra. Och jag är till viss del beredd på att tumma på en del saker, som tex ljudvolymen i kupén. Ärligt talat så är det inte många bilar som är så tysta som e39. Nu släpper vi denna e39
Diesel har kommit på tal ett antal gången. Jag är inte helt emot diesel, har aldrig kört diesel dock. Men är villig att prova. Jag var dock under intrycket att diesel och få mil inte va en bra ide. Jag tänker inte ekonomi nu, utan att diesel inte mår bra av många korta körningar. Vi har som sagt inga regelbundna mil som vi avverkar. Dieseln hinner aldrig bli varm och DPF:n sätter igen sig o ger upp i förtid eller är detta bara struntprat?
Varför har jag fastnat för just denna passat. Jo den ser bra, den erbjuder rätt utrustning och har en rolig snurra. Dessutom erbjuder den den härliga upplevda kvalitén som bara tyskar kan. Har kört en Golf GTI för länge sen med 2.0 tfsi, den gick riktigt fint. Den är relativt ny, 2012. Tidens tand har inte hunnit käka på den så mycket ännu. Relativt få mil ändå 8500mil får väl ändå anses som ja...relativt få mil
Men sen har man ju allt detta prat om att Passat är skit, DSG suger, dom rostar bla bla bla. Jag önskar att jag var lyckligt ovetande och inte en sån jävla bilhypokondriker. Nu är jag inte det och vill ta reda på så mycket som möjligt. I slutändan handlar det alltid om att böja sig fram o sära på skinkorna oavsett vilken bil man köper, men försöker iallafall minimera riskerna för detta.
C5 ser rätt bra ut, men de finns väl nästan bara som diesel och deras bensinare är väl kanske inte så himla upphetsande.
Kom på precis hör o häpna
Kia Sportage. Nästan helt ny bil, välutrustad, rymlig, högre och ja rätt snygg. Motor...nja, men man kanske får finna sig i det helt enkelt.