Drygt en vecka har gott sedan senaste uppdateringen, har haft mycket för mig och har därför inte orkat ta tag i tråden.
Trotts detta har mycket på bilen blivit gjort.
Jag har äntligen fått framskivorna från LMR som, tillsammans med nya belägg, blivit monterade. Känns riktigt skönt med bra bromsegenskaper om man ska köra något snabbare än skyltat på vägen
Monteringen gick smidig och helt utan problem.
Nya skivor från LMR
Sedan skulle monteringen av bakskivorna göras, vilket självklart sket sig... Bromsbakarna på vänster sida ville inte riktigt så det slutade med att nya var tvungna att införskaffas, vilket iofs inte är helt fel.
Under veckan han jag införskaffa både laddtrycksmätare och ett hus till astolpen, dock ej monterat. Kompisen såg att en slang redan var dragen från turbon så det vart bara att montera och se glad ut.
Jag har också påbörjat och gjort klart ett sidoprojekt, avgassystemet. Fick en snilleblixt, om man plockar bort den främre ljuddämparen, borde inte bilen låta lite roligare då? Kollade upp det och hittade en video där en S60R hade gjort exakt det fast med ett BSR system. Ljudet lät helt otroligt genom högtalarna.
Köpte på mig ett enmetersrör i fel storlek som fick bytas. Sedan när rätt rör hade införskaffats började kapande av de gamla röret. Den nya delen skarvades enkelt på i båda ändorna med skarvmuff och rörklämmer enligt bilden nedan. Ljudet blev dock en besvikelse. Visst det låter något mörkare och lite högre, men knappt hörbar skillnad... Aja det är nog en bra anledning till att köpa ett flödessystem under sommaren.
Har hunnit slipa ner till primern på två av fälgarna, men det projektet har fått stå på vila ett tag eftersom jag har funderat på hur jag ska göra. Original lack, titangrå lack, svart pulverlack mm mm... Men valet föll överraskande tillslut på en av Plastidips True Metallic Anthracite burkar. Fördelarna är många och de finns säkert nackdelar men det är kul att testa något nytt. Kommer lägga 2 komponents vanlig klarlack för att få ett beteende som en vanlig fälglack på utsidan med bromsdamm och smuts.
En nästan klar fälg. Ingen primer behövs men ska ändå spruta på för skyddets skull.
Tog även ut bilen i friska luften för en provkörning och för att kunna röja i garaget som såg ut som en krigszon på riktigt. Nu är det rent där och alla verktyg på sin plats.
Upptäckte att Passagerardörens sensor glappar vilket gör att belysningen inne tänds och att det ibland inte går att låsa samt att bilen drar något åt vänster. 4-Hjulsinställning på gång?
Tvätt av golvet ska inte underskattas när man ligger under bilen.
Slutligen Zarco, jag kan inte hitta BBCode´n som du pratar om. Kanske är det min inkompetens men jag lyckas inte hitta den när man klickar upp bilderna.... Tack för tipset ändå, ska leta upp det en dag.
Ha det så länge