Bo i bilen under roadtrip i Sverige runt

DKSS
5 mars 2015 · 67 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

DKSS skrev:

DiwraZ skrev:

Van åker numera entusiaster och bättre bemedlade individer. Skummisar har inte råd att åka dessa längre

Vet precis va du menar men vad en Svensson tänker när jag kommer ..

Väger 100 kg , har extremt synliga tatueringar dvs ansikte , hals o händer och lägger på en bil där just kriminella kör bäddar för se ena o andra på gott o ont smile

Tex va razzia i Stockholm förra året och jag kom därifrån efter 1.5 timme och jävlar vilken undersökning dom gjorde på min bmw med knarkhundar , besiktningsmän och tull

Hunden markerade något i bagaget dom kollade o hitta inget alls sen börja dom slå på mitt personnummer och hittade att jag är dömd för bla grov misshandel , hatbrott och brott mot ordningslagen ... Efter 1.5 timme sa dom till de yttrebefälet att jag lika gärna kunde åka för dom hade blandat ihop mig en från en mc organisation ...

Fördelar att man får ju en del brudar smile

Min herre imponerar inte på Länsman alltså? Antagligen gjorde inte saken bättre att du körde en kebabgrill :-) Förstår problemet men det är nog inte så farligt.

Nix och dom imponerar inte på mig heller så smile dock brukar jag ha turen med mig vid kontroller trots man kör fortare än normalt

Klarat mig bra ändå men är smått irriterande bara för man har en kebabgrill sedan en riskokare smile tror dock dem vart ännu mer förvånade att det var en svensk bakom ratten :p satt o övervägde att ta BMW-n då det är enormt baksäte i den däckat en gång i garaget :p

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
5 mars 2015 · 2 390 Inlägg

Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
DKSS
5 mars 2015 · 67 Inlägg

_Performance_ skrev:
Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

De lär jag ha , håller på skissar på min plan smile

Hade tänkt raka vägen till Skåne sedan upp mot västkusten plus lite kors o tvärs inåt land . Planerar 1 månad men med min tur lär jag hinna på 2v smile så kanske man finner en vän för livet för istället så snacka skit med nån på valfri mack en klar fördel man har ju en helskotta massa bekanta i hela Sverige från bilträffar och så jag vet att jag inte behöver sova i bilen samtliga nätter men lite äventyr ska de vara smile min tilltänkta budget är skaplig med

Bensin 10-15000 kr
Mat 5-7000
Hotell 7000 kr
Reparation 5000 kr

Så snitt 1000 kr / dag för en månad smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 mars 2015 · 17 562 Inlägg

DKSS skrev:

_Performance_ skrev:
Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

De lär jag ha , håller på skissar på min plan smile

Hade tänkt raka vägen till Skåne sedan upp mot västkusten plus lite kors o tvärs inåt land . Planerar 1 månad men med min tur lär jag hinna på 2v smile så kanske man finner en vän för livet för istället så snacka skit med nån på valfri mack en klar fördel man har ju en helskotta massa bekanta i hela Sverige från bilträffar och så jag vet att jag inte behöver sova i bilen samtliga nätter men lite äventyr ska de vara smile min tilltänkta budget är skaplig med

Bensin 10-15000 kr
Mat 5-7000
Hotell 7000 kr
Reparation 5000 kr

Så snitt 1000 kr / dag för en månad smile

Låter rimligt om du inte kör alltför långt per dag. En Van slickar nog i sig ca 1.7 L/mil. Det gjorde den som mina föräldrar hade på 80-talet och då var den inte gammal. Men det är ju "bara" att mäta hur långt det kan vara på din runda.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kenth66
5 mars 2015 · 1 212 Inlägg

billig V70 med taktält...

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
DKSS
5 mars 2015 · 67 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

DKSS skrev:

_Performance_ skrev:
Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

De lär jag ha , håller på skissar på min plan smile

Hade tänkt raka vägen till Skåne sedan upp mot västkusten plus lite kors o tvärs inåt land . Planerar 1 månad men med min tur lär jag hinna på 2v smile så kanske man finner en vän för livet för istället så snacka skit med nån på valfri mack en klar fördel man har ju en helskotta massa bekanta i hela Sverige från bilträffar och så jag vet att jag inte behöver sova i bilen samtliga nätter men lite äventyr ska de vara smile min tilltänkta budget är skaplig med

Bensin 10-15000 kr
Mat 5-7000
Hotell 7000 kr
Reparation 5000 kr

Så snitt 1000 kr / dag för en månad smile

Låter rimligt om du inte kör alltför långt per dag. En Van slickar nog i sig ca 1.7 L/mil. Det gjorde den som mina föräldrar hade på 80-talet och då var den inte gammal. Men det är ju "bara" att mäta hur långt det kan vara på din runda.

Har ju 60 mil till Skåne härifrån och sen är det ju att jag planerar 1 månad men Sverige är väl 140 mil långt och säg 5-10 mil / dag 

De vanar jag har haft har dragit 1.6 - 2 l milen och det är ju inge onormalt men tänkte va lite logisk med att lägga ut på Facebook att man ska åka i " sjutsgruppen " och många vill dela på soppa kostnaden

Ska till Ullared och köpa diverse onödigt skit med smile så ska förena nytta med nöje men skulle inte förvåna mig om ja hittar nån som är sugen på hänga med på roadtripen med

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
5 mars 2015 · 2 390 Inlägg

DKSS skrev:

_Performance_ skrev:
Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

De lär jag ha , håller på skissar på min plan smile

Hade tänkt raka vägen till Skåne sedan upp mot västkusten plus lite kors o tvärs inåt land . Planerar 1 månad men med min tur lär jag hinna på 2v smile så kanske man finner en vän för livet för istället så snacka skit med nån på valfri mack en klar fördel man har ju en helskotta massa bekanta i hela Sverige från bilträffar och så jag vet att jag inte behöver sova i bilen samtliga nätter men lite äventyr ska de vara smile min tilltänkta budget är skaplig med

Bensin 10-15000 kr
Mat 5-7000
Hotell 7000 kr
Reparation 5000 kr

Så snitt 1000 kr / dag för en månad smile

Härligt, du är så välkommen hit på en bira om du har vägarna förbi. Dock bor ja i en liten by vilket du inte ville åka till, men vi har iaf 4.5 tusen invånare hehe smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

DKSS skrev:

_Performance_ skrev:
Har du vägarna förbi Västmanland så har du många fina campingar här, och en del sevärdheter smile

De lär jag ha , håller på skissar på min plan smile

Hade tänkt raka vägen till Skåne sedan upp mot västkusten plus lite kors o tvärs inåt land . Planerar 1 månad men med min tur lär jag hinna på 2v smile så kanske man finner en vän för livet för istället så snacka skit med nån på valfri mack en klar fördel man har ju en helskotta massa bekanta i hela Sverige från bilträffar och så jag vet att jag inte behöver sova i bilen samtliga nätter men lite äventyr ska de vara smile min tilltänkta budget är skaplig med

Bensin 10-15000 kr
Mat 5-7000
Hotell 7000 kr
Reparation 5000 kr

Så snitt 1000 kr / dag för en månad smile

Låter rimligt om du inte kör alltför långt per dag. En Van slickar nog i sig ca 1.7 L/mil. Det gjorde den som mina föräldrar hade på 80-talet och då var den inte gammal. Men det är ju "bara" att mäta hur långt det kan vara på din runda.

Under 1.5 kommer man inte iaf. Då är det jämn fart i 80km/h

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
torsen
5 mars 2015 · 7 287 Inlägg

Vill föreslå Nissan Terrano II Wagon, Mitsubishi Pajero Sport, Suzuki Grand Vitara XL7 eller därmed jämförbar bil.

Varför just den typen av bil frågar sig nog många?
Jo för att då finns tillräcklig invändig takhöjd.
En vanlig kombi typ V70 blir för låg/instängd i takhöjd.

Demontera baksäte & passagerarstol. Ev kan passagerarstolen demonteras och läggas över förarstolen under natten.
Jämna ut höjdskillnaden från baksätet och framåt med förslagsvis s k brödbackar med skiva över.
Brödbackarna utmärkta förvaringsutrymmen.
Köp flera av ÖB:s tjockare variant av liggunderlägg.
Fixa ett myggnät till hälften av något av de öppningsbara fönstren.
Inhandla s k "elementreflektorer" = pappskivor m tunn aluminiumfolie på ena sidan & 5 mm skumgummi på andra.
Inte trevligt att bli väckt av solens strålar och värme.
Formklipp dessa till rutornas insidor.
Montera dem med Biltemas kardborreband på metervara/rulle.
En pressenning om cirka 4 x 4 m fästes i railsen/takräcket/lastbärarna + ett par käppar + tältsnören.
Alltid trevligt med ett "förtält" på morgonen eller om det regnar.

Föreslår jag.smile

CeciliaKauko
6 mars 2015 · 8 Inlägg

Jag och maken sov i hans Opel Astra 2005. Vi hade madrasser i och vanliga täcken, åkte Norge "runt" Sthlm-Norge-Nordkap och tillbaka, sov enbart i bilen och det var cirka 15 grader ute + regn/ruggväder hela veckan. Vi hade ett sjukvårdstäcke som vi hängde upp som ett tält i bilen för att behålla värmen bättre. Så det går ;P

" Jag ställer mig till hjältarna som gör, och inte tycker"
Kia Sorento "Korpen" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang