Hej igen
Får dela med mig av två bilder som jag igentligen skulle haft med i updaten igår
Här ser vi kopplingen
765an som ska klara mycket mos
svarvad svängjul som är inmätt o allt
o så en KEP 4p stel lamell
Påväg ihopp!
Senså!! lovade ju roliga nyheter denna update o här kommer den
efter att ha meckat i stort sätt konstant förra helgen så provstartade vi bilen på söndagen
efter lite fix med några givare o kablar som var felkopplade så hoppade den igång
vi fick göra en lite "mappning" för att den skulle gå någorlunda men sen kunde vi köra ut henne med egen maskin ur garaget
Blev även några varv vid garaget för att få upp värmen på motorn o kontrolera läckage o s v
enbart en av anslutningarna till oljekylen som läckte en aning men annars var det bra
Nu när bilen var igång o inga märkbara fel uppstått så hörde jag av mig till min mappare
Denna gång
Mick på
SVEP Svensk Prestanda Vi kom fram till en tid på onsdagen 3dagar senare
Så nu vart de en jäkla brådis!
Bilen som sagt var ju inte mycket till bil så mycket var det som skulle ihop! Många samtal o planerande blev det. Redan på måndag morgon var en ny framruta beställd samt biltrailer bokad. Senare den kvällen efter jobbet hämtades rutan o den monterades
Dörrar, skärmar, stolar, bälten, huv, torpedplåt, lyktor, kofångare o mycket mer skulle på plats! Svetsa igen diverse hål samt montera dem sista sakerna, även lamporna samt bromsljus kopplades in. Allt detta skulle hinnas med o vara klart på onsdag morgon då det bar av mot mappning
klockan kvart över tre backade jag ur bilen ur garaget o lastade den på kärran för att sedan åka hem o sova i 2,5h
Onsdag morgon var äntligen här!!
Klockan 6 var det uppstigning o sen påbörjades resan mot Österbybruk
Uppe i bänken
Byte av spridare, inkoppling av laddtryckstyrning samt provtryckning o montering av divers mätutrustning innan varmkörning
Efter varmkörning när vi skulle starta bilen igen så ville den inte, Micke upptäkt att den plockat bort en av utgångarna till en spridare...märkligt
Men det var ju lätt åtgärdat i datorn o sen startade hon så fint igen
Sen var det bara slå sig ner skinnsoffan i hans lilla biosalong bredvid dynorummet o hålla tummarna
Först pullet gav 412 ponnysar
sen var det bara köra på
Mappningen gick riktigt bra! Inget krångel förutom den "borttappade" spridaren i datorn
Mitt mål på 500whp var inga problem
Vi stannade på en effekt på
577whp 2.1kg o 740wnm Turbon är i stort sätt bottnad o med en riktigt fin kurva
Låglast hamnade på
1.3kg o 454whp 520wnm Laddtrycket pikar på 2.1 o sen dalar ner lite då turbon börjar tappa lite mot slutet så vid maxeftekt laddar den 2.06kg
Den tvära hoppen i kurvan är något givarfel som tyvärr blir på dem maskiner mellan 5-600häst. Han väntade på en ny givar o beklagade sig över det men tyvärr inget o köra
Hoppet hamnar precis vid maxefekten så igentligen kanske jag har 580whp men så jättenoga är det inte
precis innan hoppet är det i alla fall 577
Var o körde lite lansvägsmappning efter höglastkörningen i bänken o när det var klart så fick jag elda på lite o jösses i min låda vad den går!!!!!!!!!!!
Kan säga såhär att bilen är ruggigt aggresiv
Att burna på 4an på låglast är inga problem kan jag meddela
Det är även tillräckligt med vrid för att dra sönder splinsen inne i klumpen
Första provkörningen när jag kommit hem från mappningen så drev bilen bara på ett hjul
Trodde jag knäckt en drivaxel men det blev byte av hela bakaxeln
Hahaaa den ville ju vara med länge
Så ny sitter det en ny svetsad 1041a med 3.54 utväxling
Det var de jag hade för nu
O den där uppdateringen var väll ändå något extra!!
Kommentera flitigt nu så lovar jag att dela med mig av en film i nästa update
Ha det så bra så hörs vi snart igen!
/ Lundberg