3408
Sök

Hjälp med att måla om bromsoken

6 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Tjena nu är det så att jag har en bil jag skulle vilja måla bromsoken på men jag vet inte 100% hur jag ska gå tillväga.. jag undrar också om man inte bara kan köpa på nån typ av metallkåpa man kan sätta på istället för att måla om..

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 mars 2015
Stålborsta av och pensla på färg som tål värme. Hammarlack brukar funka

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

152 Inlägg
12 mars 2015
Tjena,

Hammarlack som sagt.

Eller bromsok-färg. Biltema har, jula har jag för mig har också. Jag köpte Biltemas och det fungerade utmärkt.

Jag bättrade på mina redan svarta bromsok på BMW:n. Borsta av, tvätta med avfettning. Torka torrt och sedan körde jag en vända med lacknafta för att få bort om det var något fett/smuts kvar. Snabbt och enkelt.

Beror lite på hur oken ser ut så är det olika pilligt.

Kom ihåg att en tydlig färg, tex orange el rött får en standard-bil att gå extra snabbt!

1 229 Inlägg
12 mars 2015
http://www.ebay.com/itm/4pcs-3D-Red-Bre … 1234965099

där har du lösningen! cool du kommer bli coolast i stan och din bil kommer göra 0-100 4 sekunder snabbare lol lättare än att kladda med hammarlack också smile

6 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Har hört att hammarlack är det jag ska ha också... Men ska jag borsta och tvätta av dom noggrant innan jag sätter på färgen eller?

Haha ja min bil går snabbt nog så ingen fara med det.

6 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Zzoink skrev:
http://www.ebay.com/itm/4pcs-3D-Red-Brembo-Style-Car-Universal-Disc-Brake-Caliper-Covers-Front-Rear-/171234965099

där har du lösningen! cool du kommer bli coolast i stan och din bil kommer göra 0-100 4 sekunder snabbare lol lättare än att kladda med hammarlack också smile

Hur vet jag om dom passar min bil då... Tyckte faktiskt dom var coola

1 229 Inlägg
12 mars 2015
Merccccedes skrev:
Zzoink skrev:
http://www.ebay.com/itm/4pcs-3D-Red-Brembo-Style-Car-Universal-Disc-Brake-Caliper-Covers-Front-Rear-/171234965099

det vet man tyvärr inte.. är ju universala så man kanske får kapa lite i dom osv. men sen vet jag inte hur man sätter fast dom? limmar med nåt värmebeständigt lim kanske?

6 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Zzoink skrev:
Merccccedes skrev:
Zzoink skrev:

det vet man tyvärr inte.. är ju universala så man kanske får kapa lite i dom osv. men sen vet jag inte hur man sätter fast dom? limmar med nåt värmebeständigt lim kanske?

Nä jag ändrade mig... dom var fula som fan och kanske lite pinsamt med att åka runt med sånna även om mina bromsskivor är stora.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 mars 2015
Merccccedes skrev:
Har hört att hammarlack är det jag ska ha också... Men ska jag borsta och tvätta av dom noggrant innan jag sätter på färgen eller?

Men...det står ju två rader ovanför ditt inlägg?!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 229 Inlägg
12 mars 2015
it_mutt skrev:
Merccccedes skrev:

står dock inte om man ska borsta och tvätta av det noga wink

men ja borsta tills du har fått bort allt löst skit sen tar du bara och tvättar av det så bra du kan! borde duga smile

Avstängd
10 388 Inlägg
12 mars 2015
Zzoink skrev:
it_mutt skrev:
Merccccedes skrev:

står dock inte om man ska borsta och tvätta av det noga wink

men ja borsta tills du har fått bort allt löst skit sen tar du bara och tvättar av det så bra du kan! borde duga smile

Nej, det gör det ju inte, my bad wink

Men, det finns väl å andra sidan ingen poäng med att göra det halvdant om man nu ska göra det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
12 mars 2015
Hammare hit och hammare dit! Vilken jävla färg som helst funkar.(TYP)

Har helt vanlig bil färg på mina ok...

377 Inlägg
12 mars 2015
Vattenfärg duger. smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 mars 2015
endymi0n skrev:

Nu lämpar ju sig hammarlack speciellt bra till just en ojämt halvrostigt bromsok. Det gör inte vanlig billack.

245 Inlägg
Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 mars 2015
eferm skrev:
Hammarlack smälter vid hårdkörning/burnout

Så hårt kör aldrig jag. Annan färg kommer spricka isf. Vid normalt bruk dvs ej bankörning funkar hammarlack perfekt

6 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Tack för alla svar men jag har nu en sista fråga... Räcker 1L eller ska man köpa 3 liters burken

1 229 Inlägg
13 mars 2015
1L räcker gott och väl

6 Inlägg
15 mars 2015
DiwraZ skrev:
endymi0n skrev:

Nu lämpar ju sig hammarlack speciellt bra till just en ojämt halvrostigt bromsok. Det gör inte vanlig billack.

Har inte haft något problem med alla ok jag själv målat och även under moppe tiden så målade jag min cylinder i silver. Det som händer var att färgen fick e bränd nyans.

Summering: Det kan spricka och whatever men kommer det göra det på en vanlig bruksbil? Troligtvis inte.

229 Inlägg
15 mars 2015
Jag köpte mekonomens bromsoksfärg på sprayburk. Sen borstade jag av oken, sprutade på bromsrengöring och torkade av, sen la jag lite papper över skivan och bakom där jag inte ville ha färg och sprayade på sen körde jag med hårfön på det så det torkade snabbt tongue

Sök