3384
Sök

BMW e36 Automat, byta växelspaksvajer

6 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Efter ett problem med växelspaken så skruvade jag ner allt runt spaken. När jag började lossa för att komma åt vajern så såg jag att det spretade trådar överallt (Den har gått av)

Jag har försökt dra ut vajern underifrån bilen och det glider på men går rätt trögt. Försökte också trycka tillbaka den och det verkar inte gå alls?? Undrar nu om det verkligen är våld som gäller eller hur är tanken att man ska få dit en ny vajer?

Änden på vajern som sitter vid växellådan har en "Sko" på sig som man fäster till växelbytarspaken där under. Hur får man på/av den på smidigaste sätt??

Undrar också hur jag ska få loss den biten som gått av på kabeln ifrån det lilla röret som skjuts fram o bak av växelspaken. Sitter en mutter där men den verkar inte gå att få ut då den bara snurrar, hittar inte heller några klipps eller skruvar som håller fast vajern till växelspaken.

Har en haynes bok men den svarar inte riktigt på dessa frågor. Samt hittar inget utav värde på google heller. Om någon kan beskriva proceduren i lite bättre detalj eller länka mig till en vettig sida så vore jag evigt tacksam big_smile

Sök