Följer några intressanta projekttrådar här på garaget så blev sugen på att börja med en egen projekttråd då jag tillbringar mestadels av kvällarna i garaget!
Åkte den 25 oktober 2013 upp till stockholm och köpte en riiiiktigt risig buick cab. (Bor i blekinge så det var över 100 mil tur och retur)
visste att den var dåligt skick men det var rätt pengar så blev köp!
lite info om bilen: totalt upprostade bakskärmar, framskärmar och golv inne i bilen. Saken blev inte bättre av att någon tidigare ägare har punktat ihop egna skärmkanter bak och fyllt insidan med byggskum för att sedan lägga 15 kilo spackel på hela bakskärmna.
framskärmarna saknade hela nederdelarna och huven var bucklig efter diverse dansuppträden där.
hela bilen var penslad med svart takplåtsfärg som grädde på moset...
Blåste friskt på vägen hem då hela golvbrunnen saknades vid pedalerna
I detta första inlägget lägger jag upp alla gamla bilder från förra vintern. besiktigade bilen och har åkt hela sommaren med en tillfällig lack! så nu denna vintern har jag jobbat med lacken som ska läggas nu inom kort!
positivt var att det satt ny suflett på bilen och allt fungerade!
börjar med lite bilder vid inköp!
Efter en provåkning/fyllekväll åkte den in i garaget och jag började slipa av färgen... visade sig inte fungera att slipa så fick köra med roterande ståltrissa på vinkelslip på heela bilen för att få den plåtren!
första hålet jag svetsade igen.
blev ett jävla pusslande och valsande av plåtbitar för att få till originalform på skärmkanten
högersidan klar för spackel
Vänstersidan blev färdigsvetsad 30 maj på min födelsedag så då blev det bredspackling
framskärm svetsad och får lite spackel på sig
då tiden tog slut o sommaren kom så slängde vi på en tillfällig sidenmatt lack och besiktigade, sen åkte jag heeela sommaren och var skitnöjd!
power meet Emmaboda