Eftersom du bara använder motorstyrningens kablage så behöver du ju inte tänka på någon startspärrkontakt till automaten, eftersom de kablarna ligger i bilens kablage, och den bryter spänningen mellan tändningslås och startmotor, inget annat.
Tändspolen och tändslutsteget får sin spänning i det 3-poliga kontaktstycke som finns på kablaget i närheten av tändspolens kablar, där finns Blå och Röd-vit, vilka går till tändspolen och därifrån delar sig till tändslutsteget.
Blå kabel ansluts till "tändningsläget" på tändningslåset terminal 15.
I det 9-poliga finns en Röd-svart kabel (syns på bilden i andra inlägget) även denna skall ha spänning på tändningsläget - den talar om för tändbox och bränslebox att tändningen är påslagen.
Den grova röd-gula kabeln är till bränslepumpen.
Den smala röd-gula kopplas ihop med den grova - med en säkring, den går till förvärmaren i lamdasonden.