Armstödet och listerna vid rutan/runt dörrarna är standard att dom ser ut så, va likadant på min s80 limited
japp förstår det. Beställt krom lister istället
Blir nog bra de, fick nya lister på båda passagerardörrarna då ja blev påkörd i början av året, så ska väll byta på andra sidan sedan med, blir dock svarta vanliga för min del
Var hittar man dom svarta listerna runt rutorna och hur bytar man dom?
Blir nog bra de, fick nya lister på båda passagerardörrarna då ja blev påkörd i början av året, så ska väll byta på andra sidan sedan med, blir dock svarta vanliga för min del
Finns på volvo Vet ej hur man byter dom men vet att dom sitter i klipps bak, å antar att dom sitter likadant fram
Finns på volvo Vet ej hur man byter dom men vet att dom sitter i klipps bak, å antar att dom sitter likadant fram
ja de stämmer. 2 bak och 1 fram, vid backspegeln petar man bara in listen i ett hål typ. Märkte att krom listen ser annorlunda ut inte bara en simpel hake. Fattar inte hur den ska sitta eller om de e fel sorts klipps han beställde. Eftersom han gjorde fel beställning utan krom första gången.. + att en var lite skadad så ska klaga . 4 = 1660kr
Tog bort dom fula 1666kr fattigare Lite vax runt om. Blev väl fint. Panelen avtagen och rengjort. Usch! Clean igen Passade på att få dom blå med. Inga mer krångel torkare. Tvättade rent från smuts. Rev ner hjulhus sköldar och trösklar. Hittar lite små rost på vissa ställen. Inga stora fasor iaf. Ett par skavsår där. Samma på höger hjulhus. Trevligt på denna sida med. Med exakt samma som den andra. Pajade några clips för övrigt. Och några fästen. Gick inte ta loss utan förstöra typ..
Så det är alltså bara fästena i sidan som inte är i linje med de på bilen? Då ska jag nog ta och skaffa en sån front när jag har pengar och tid, då jag tycker den lite nyare rutgrillen är mycket snyggare än dom gamla.
tack för ni följer. Behåller min front tycker den e fin också..
Slet som en varg med skärm kanterna i ett par dagar . Fanns lite rost på random ställen in och utsida. Exempel efter syrning. Börjar lessna på tiden det tar , ca 16h nonstop med kniv!.. Tänkte först måla i själv med blå färg i skarven men de blir inget vidare snyggt. Kommer försöka slänga in dom hos lackeraren. Budgeten rasar hade behövt köpa nya trösklar istället. För övrigt välte vinden ner vänster skärm i asfalten så blev ännu mer märken.. En till anledning att göra det riktigt. La på dubbla lager på insidan av båda skärmar. (minimera risken för att sköldarna skaver hål.) Imon ska jag ta lite ledigt från detta.
Biltemas kladd. Lite hastigt köp torkar väl om 10 år. Lite body på dom nylackade skärmarna. 2400kr för båda , billigt Limmat fast gummit. Med 3 lager grund+lack och bodyn ska inte rosten komma krypande tillbaka från kanterna. Hoppas jag. Bara inne skärmarna som ska på snart. Sen lämnar jag framvagnen.