4395
Sök

lätta svänghjul b20?

8 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
hur mycket skall man ta bort och vart ska man ta... lite mer tips på trimmning har dubbla su och c kam i nu... hur många mm ska man plana toppen och hur mycket ska man porta länka gärna till bra sidor

Fjädringen är vår fiende

645 Inlägg
12 december 2006
www.kgtrimning.com och www.savarturbo.se ( finns om sugmotorer där med. ) är 2 bra sidor.
Ang svänghjulet beror det på vad du ska ha motorn till, finns någon/några trådar om det på sävarturbo har jag för mig.

//Marcus Saari

8 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
tänkte jag skull ha den som 18årsbil, vill ha den så vass som möjligt.

Fjädringen är vår fiende

645 Inlägg
13 december 2006
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11642
Läs den tråden, jag skulle inte lätta den allt för mycket iaf.
Mer trim? ett extraktor-grenrör på det där, lönar sig inte att lägga ut mer pengar på en sugmotor, spec inte b20:n.
Ang toppjobben att plana och porta finns det hur mycket som helst om på sävarturbo-forumet, sök dig fram där så hittar du information där.

//Marcus Saari

kung
52 Inlägg
13 december 2006
du har mejl................

om du ska trimma så ska du har minst weber typ 36/36 och k eller r-kam om du ska få ut lite effekt,,,plana toppen 1.5mm.
c-kammen kan du lika gärna göra smycke av, a-kammen e roligare isåfall.
k-kammen märks lite att man trimmat och r-kammen är "bra" tryck i över 3000rpm.
lycka till med trimmandet

778 Inlägg
14 december 2006
pv-rules skrev:
du har mejl................

om du ska trimma så ska du har minst weber typ 36/36 och k eller r-kam om du ska få ut lite effekt,,,plana toppen 1.5mm.
c-kammen kan du lika gärna göra smycke av, a-kammen e roligare isåfall.
k-kammen märks lite att man trimmat och r-kammen är "bra" tryck i över 3000rpm.
lycka till med trimmandet

jag vet inget om triming men jag har hört k-kam är den besta

kung
52 Inlägg
14 december 2006
jo k-kam occh dubbla su eller hellre en stående weber ger lite högre topphastighet och bättre ork men är ingen "rolig" kam.   om man inte vill ha r-kam så e kg6 kammen väldigt bra på alla varv men den kostar ju lite,,men den kan man ju bygga vidare på senare....mycke vill ju oftast ha mer.

/hellre blyfot å lustgas än simfenor å syrgas

Sök