ediyy skrev:
JDMCRAZE skrev:
Kan bara säga en sak, köp inte peugot.
Kommer gå ett bra tag, men sen går en sak sönder och sen en annan.
ALLT annat än den av dem du listat då.
Mazda 6 drar mycket bensin.
Känns som man ofta läser det om peugot...
Vad sägs om Skoda octavia rs tfsi då?
Grejen med Peugeot eller franska bilar över huvud taget (Där är nog Peugeot bäst i alla fall) Är att det antingen verkar vara himmel eller helvette. Inget där emellan, vissa har bilar som faller i bitar medan vissa får bilar som trotts goda försök aldrig verkar dö. Jag själv har aldrig ägt en Peugeot och planerar inte heller det. kör bara Audi,BMW,Mercedes, men har en kusin som äger en, och den jäveln Byter olja var tredje år, kör utan glykol, kört runt med paj kylare i flera månader, tvättar bilen ungefär en gång varannat år (överdriver inte) Sliter på bromsklotsar tills dem ramlar ur (på riktigt) Misshandlar bilen totalt. Trotts detta verkar den aldrig ge med sig, bara går och går. Fick anmärkning på handbromsen senaste besiktning, men det var allt. Det sjukaste är ändå att bilen inte ens har börjat rosta än, den är ändå typ 12 år gammal..
Farsan har även han haft en Pegga, 607 3.0 var det. En 02a, va rätt ny då, men rullade en del och gick långt och snabbt, några tändspolar var allt.
Så sitter jag själv här, kör bara tyska dyra "lyxvagnar" med hög kvalite. Senaste brukisen är ju min 530d F10, skittrevlig bil, men trotts att den är relativt ny så har jag ändå haft diverse fel, och delarna kostar flis när allt behövs köpas nytt..
Så att säga t.ex Franska bilar håller inte, man ska ha tyskt, eller japanskt, eller amerikanskt eller vad fan som helst. Helt ärligt, i kvalitetskänsla måste vi väl alla hålla med om att Tyskarna leder stort sedan många år. I verklig kvalité upplever jag själv att det som spelar mest roll är vilken dag bilen är byggd och inte vilket land.