Tjena! Har en Audi TT med en airbag lampa som lyser, felsökte den idag och fick fram att styrdonet är defekt enligt programmet. Gick in till Bds och berättade de och fråga om de kunde ta hem ett
Men de sa att jag skulle ta det med en nypa salt och sa att jg skulle löda sido airbags kontakterna, någon som har mer erfarenhet inom detta och vet vilka av de 3 kablar jag ska löda ihop? Alla?
BDS snackar skit, är styrdonet defekt så är det defekt, hade det vart elfel så hade det stått "elektriskt fel i kretsen". Jag jobbar på en Audi verkstad, det är vanligt att styrdonet pajjar.
BDS snackar skit, är styrdonet defekt så är det defekt, hade det vart elfel så hade det stått "elektriskt fel i kretsen". Jag jobbar på en Audi verkstad, det är vanligt att styrdonet pajjar.
Japp, det var inget med kablarna i stolen att göra däremot löste jag det genom att köpa en airbag reset tool, slockna direkt.
Läst att många fått felkoden genom att det varit kallt ute.
BDS snackar skit, är styrdonet defekt så är det defekt, hade det vart elfel så hade det stått "elektriskt fel i kretsen". Jag jobbar på en Audi verkstad, det är vanligt att styrdonet pajjar.
Japp, det var inget med kablarna i stolen att göra däremot löste jag det genom att köpa en airbag reset tool, slockna direkt.
Läst att många fått felkoden genom att det varit kallt ute.
Nu stämmer inte det Miniblock säger helt och hållet heller (så får hen jobba på Audiverkstad hur mycket hen vill). Det går nämligen absolut att få fram felkoder som säger annat än "elektriskt fel i kretsen" när det är kabelstrul.
För framtida referenser så kan man då säga att det BDS menade var antagligen att plocka bort skarvkontakten och löda ihop kablarna direkt med varandra (givetvis med krympslang osv). Det är inte bara BDS som gör den rekommendationen, utan den görs även av diverse VAG-verkstäder.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BDS snackar skit, är styrdonet defekt så är det defekt, hade det vart elfel så hade det stått "elektriskt fel i kretsen". Jag jobbar på en Audi verkstad, det är vanligt att styrdonet pajjar.
Japp, det var inget med kablarna i stolen att göra däremot löste jag det genom att köpa en airbag reset tool, slockna direkt.
Läst att många fått felkoden genom att det varit kallt ute.
Nu stämmer inte det Miniblock säger helt och hållet heller (så får hen jobba på Audiverkstad hur mycket hen vill). Det går nämligen absolut att få fram felkoder som säger annat än "elektriskt fel i kretsen" när det är kabelstrul.
För framtida referenser så kan man då säga att det BDS menade var antagligen att plocka bort skarvkontakten och löda ihop kablarna direkt med varandra (givetvis med krympslang osv). Det är inte bara BDS som gör den rekommendationen, utan den görs även av diverse VAG-verkstäder.
Jo vet, de kan myycket möjligt varit kablarna, men jag har testat den varianten men styrdonet tillät inte att radera felkoden efter heller.
Japp, det var inget med kablarna i stolen att göra däremot löste jag det genom att köpa en airbag reset tool, slockna direkt.
Läst att många fått felkoden genom att det varit kallt ute.
Nu stämmer inte det Miniblock säger helt och hållet heller (så får hen jobba på Audiverkstad hur mycket hen vill). Det går nämligen absolut att få fram felkoder som säger annat än "elektriskt fel i kretsen" när det är kabelstrul.
För framtida referenser så kan man då säga att det BDS menade var antagligen att plocka bort skarvkontakten och löda ihop kablarna direkt med varandra (givetvis med krympslang osv). Det är inte bara BDS som gör den rekommendationen, utan den görs även av diverse VAG-verkstäder.
Jo vet, de kan myycket möjligt varit kablarna, men jag har testat den varianten men styrdonet tillät inte att radera felkoden efter heller.
Nej det måste givetvis inte vara kablarna. Det är ju ex.vis stående att kablarna under stolen i/på Audi A4 (b5) ställer till problem. Men även om det är så i 99% av fallen, så är där ex.vis en skarv som sitter i ena kickpanelen, som också bråkar i ovanliga fall osv.
Det var som sagt mest att om någon skulle snubbla över tråden när de söker, så kunde det kanske vara bra att ha med det i tråden, det kanske löser deras problem
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nu stämmer inte det Miniblock säger helt och hållet heller (så får hen jobba på Audiverkstad hur mycket hen vill). Det går nämligen absolut att få fram felkoder som säger annat än "elektriskt fel i kretsen" när det är kabelstrul.
För framtida referenser så kan man då säga att det BDS menade var antagligen att plocka bort skarvkontakten och löda ihop kablarna direkt med varandra (givetvis med krympslang osv). Det är inte bara BDS som gör den rekommendationen, utan den görs även av diverse VAG-verkstäder.
Jo vet, de kan myycket möjligt varit kablarna, men jag har testat den varianten men styrdonet tillät inte att radera felkoden efter heller.
Nej det måste givetvis inte vara kablarna. Det är ju ex.vis stående att kablarna under stolen i/på Audi A4 (b5) ställer till problem. Men även om det är så i 99% av fallen, så är där ex.vis en skarv som sitter i ena kickpanelen, som också bråkar i ovanliga fall osv.
Det var som sagt mest att om någon skulle snubbla över tråden när de söker, så kunde det kanske vara bra att ha med det i tråden, det kanske löser deras problem
Ja precis, därför jag skrev även att airbag reset tool som jag köpte från eBay tog bort min lampa, billig skit som löste det!
Kan även tipsa att innosund.com lagar styrdon och kostar runt 8-900kr om inget av ovanstående hjälper.
Jo vet, de kan myycket möjligt varit kablarna, men jag har testat den varianten men styrdonet tillät inte att radera felkoden efter heller.
Nej det måste givetvis inte vara kablarna. Det är ju ex.vis stående att kablarna under stolen i/på Audi A4 (b5) ställer till problem. Men även om det är så i 99% av fallen, så är där ex.vis en skarv som sitter i ena kickpanelen, som också bråkar i ovanliga fall osv.
Det var som sagt mest att om någon skulle snubbla över tråden när de söker, så kunde det kanske vara bra att ha med det i tråden, det kanske löser deras problem
Ja precis, därför jag skrev även att airbag reset tool som jag köpte från eBay tog bort min lampa, billig skit som löste det!
Kan även tipsa att innosund.com lagar styrdon och kostar runt 8-900kr om inget av ovanstående hjälper.
Också ett...ehm...två bra tips
Hur eller hur; gott att det löste sig
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Sätt dit ett relä med tidstyrning. Kopplade in det på något som gick igång med tändningen och en lampa som jag satte dit där airbaglampan ska sitta och det funkar skitbra, inga problem på besiktningen heller. Du ställer själv in hur många sekunder lampan ska lysa innan den släcks. Gå in på ebay och sök på airbag timer. Kostar 60 kr.
Sätt dit ett relä med tidstyrning. Kopplade in det på något som gick igång med tändningen och en lampa som jag satte dit där airbaglampan ska sitta och det funkar skitbra, inga problem på besiktningen heller. Du ställer själv in hur många sekunder lampan ska lysa innan den släcks. Gå in på ebay och sök på airbag timer. Kostar 60 kr.
Vad har du för bil, för jag vill absolut inte köpa en ful lagad bil i framtiden. Airbagen finns i bilen av en anledning, då ska man inte fusklaga.
Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Sätt dit ett relä med tidstyrning. Kopplade in det på något som gick igång med tändningen och en lampa som jag satte dit där airbaglampan ska sitta och det funkar skitbra, inga problem på besiktningen heller. Du ställer själv in hur många sekunder lampan ska lysa innan den släcks. Gå in på ebay och sök på airbag timer. Kostar 60 kr.
Vad har du för bil, för jag vill absolut inte köpa en ful lagad bil i framtiden. Airbagen finns i bilen av en anledning, då ska man inte fusklaga.
Kör en 945'a. Har sportratt i, behöver bara originalratten till besiktning så löser problemet på billigaste sättet. Har haft bil i 3 år nu och har aldrig behövt använda en airbag.