Har precis köpt en Toyota yaris från 2005 och vill kunna spela musik från min telefon så jag kan lyssna på Spotify.
Tidigare hade jag en jvc kd-r621, men den går ju tyvärr inte att installera. Vad är det smidigaste och billigaste sättet? FM-sändare? Vad är det säkraste och bästa, ur ljudkvalité sett, sättet? Aux?
Finns det några bra adaptrar att köpa? Har hittat bra guider på hur jag monterar ner stereon i Toyotan, så att komma åt kontakter är nog inga problem.
Ett alternativ är att kolla på en Eftermarknads stereo och montera den. Annars är de billigare/smidigare alternativen att köra via AUX, FM-sändare eller blåtands-mottagare.
Ett alternativ är att kolla på en Eftermarknads stereo och montera den. Annars är de billigare/smidigare alternativen att köra via AUX, FM-sändare eller blåtands-mottagare.
FM-sändare känns lite ostabilt vad jag läst. Kan störas ut en massa. Skulle en sådan här funka? http://www.bilstereoshopen.se/aux-adapt … av4/2198-0 Antar att man bara kopplar in den istället för orginal cd-spelaren.
FM-sändare känns lite ostabilt vad jag läst. Kan störas ut en massa. Skulle en sådan här funka? http://www.bilstereoshopen.se/aux-adapt … av4/2198-0 Antar att man bara kopplar in den istället för orginal cd-spelaren.
Om du vill byta stereo till någon med tèx blåtand så får du köpa en monterings-sats och kabel-sats för att montera stereon. 1din är en vanlig enkel stereo ca 40-50mm hög, 2din är dubbelt så hög. Jag bytte till en dubbelDin stereo med blåtand på min Caddy för jag älskar hur smidigt blåtand är 👍😉
Om du vill ha bluetooth + aux och inte lägga ner så mycket pengar så rekommenderar jag något från Yatour. Köpte själv en aux+ipod+bluetooth kompatibel "adapterbox" , använder dock endast ipod-kontakten eftersom den ger bra ljudkvalitet och alla knappar på ratten fungerar med den
Om du vill ha bluetooth + aux och inte lägga ner så mycket pengar så rekommenderar jag något från Yatour. Köpte själv en aux+ipod+bluetooth kompatibel "adapterbox" , använder dock endast ipod-kontakten eftersom den ger bra ljudkvalitet och alla knappar på ratten fungerar med den