Då kör vi en liten uppdatering igen :-)
Blev en lång dag i garaget idag, som vanligt togs ett steg fram och 2 bak. Eller åt sidan snarare ;-)
Började dagen med att slipa och spackla lite på flaket, precis enligt planen :-)
När jag slipade mot framstammen så hittade jag lite rost. Den fortsatte i skarven under bakrutan.. Aja bara börja slipa lite..
Var inte alls kul å slipa skarven. Boddyn kladdade igen trissan så började skrapa. Aja lika bra och preppa hela framstammen för lack :-) så klart lite ytrost i skarven mellan flaket och väggen. Upptäckte även att det var lite ytrost i skarven i flaket.
Penis! Hur tänkte jag där. Så mycket skulle jag inte skrapa :-p
Aja var ju en bit på väg så var lika bra och skrapa resten. Sen spruta på lite avfettning och gnugga satan med slipduk.
Tvättade bort avfettningen med varmt vatten och svamp, en klick diskmedel och tålamod. Blev helt ok.
Sen slipades alla karosseriskarvar med roterande stålborste och sedan penslades det på rostomvandlare :-)
Nästa steg blir att svetsa igen en drös med hål efter poppnitar. Sen epoxi och kitt i alla skarvar :-) kan hända att en ekonomiplåt till flaket köps också :-) lika bra och få flaket rakt och rostfritt.
Kommer dock lägga ett lager boddy på flakbotten och sedan lacka i bilens färg :-)
Kan hända att det kommer på lite träribbir också, :-)