En liten uppdatering så här på kvällskvisten!
Efter att spenderat en förmiddag med lite shopping så behövdes en drös terapi så några timmar ägnades i garaget och på caddyn.
Har länge inte känt mig helt nöjd med minre stötfångare eller vad man ska kallat.
Utseendet var helt ok men kände att konstruktionen inte föll mig i smaken samt att infästningen till bladfjädrarna kändes lite klent. Sedan fanns lite rost som jag kände att jag skulle lagat från början så idag fick vara en bra dag att ta tag i problemet..
Aja mindre text och mer bilder!
Dom bakre 10cm av flaket fick börja med att stryka på foten :-) många svetsar att borra ur. Fanns en del rost under!
Nu var bollen i rullning så kapade bort det mesta!
Bara ramsnokarna kvar. Nu börjar det roliga.
Efter att allt blivit bortkapat så började jag med att leta fram en bit rör. Tanken är att det ska hålla ihop infästningarna till fjädrarna samt styva upp lite rent allmänt samt till viss del funka lite som krockbalk.
Blev även att borra några hål i balken så den kan skyddas mot rost invändigt men även ge vatten möjlighet att rinna ut.
I morgon blir det en till uppdatering.
Behöver även bestämma mig hur bakdelen ska se ut. Med eller utan hål för skyllt, vart det ska sitta osv. :-)