Dåså...nu har man ju semester!..och till den så ägnar jag iaf nån vecka åt att lackera resten av bilen
har varit ut i garaget och börjat idag...hela dan i princip.
Började med att demontera bilen där man ska jobba, lister handtag osv..
sen går jag över yta för yta, (dörrspegel skärm ect) och repar en ring över bulor, sen tar jag 180 papper och sliphyvel/klots och slipar tills bulan framträder, sedan spacklar jag...
Finns säkert dom som gör annorlunda, men detta vet jag funkar då jag gjort det i många år!
Like this...
Jag brukar köra med 120 (kornstorlek) på sliphyvel/klots när jag riktspacklar, oftast spacklar jag 2ggr, sen mellan spacklingarna slipar jag av med 240 papper, för undvika grova repor som sedan kommer upp till ytan efter en/par månader...
Notera hur jag har gjort med utslipningarna av typ stenskott, små små slagmärken, ett litet märke blir stort som en handflata
det är för att inte få sugningar i lacken, bättre utslipat, desto mindre risk för att det syns senare även om man lägger slipgrund så kan det framträda i lacken om några månader...
Jag kommer att ta bort stötfångaren fram ock lacka den separat, se ska jag använda mig av en primer som heter GPL-S Epoxy primer som är slipbar, MKT bra rostskydd och sjunker inte något nämnvärt...
Har en del kvar att göra, ska även lacka dörrhandtagen, har plockat isär dom, ska blästra ena delen, sedan lägga ny fin svart färg, (2K Poluretanfärg)
To Be Contiunded....!