20 april 2015
Trådstartare
Putteliten skrev:
Decerto skrev:
hugge81 skrev:
Grymt gjort! Är det ungefär samma princip som man har inom båtar silent choice?
Ja det kan man säga. Det finns även inom bilindustrin.
Jag vill dock ta det ett steg längre. Normalt sett så kan man antingen ha silent choice på eller av. Jag vill steglöst kunna blanda dom. Lite som cupe termostaten. Du sätter en ljudvolym som sen automatiskt försöks eftersträvas genom att stänga/öppna cut outen stegvis.
Bland annat så har Golf R32 liknande system som öppnar upp till ett rör som vänder i coupén vid ett visst varvtal.
Det här är nog fasen det sjukaste projektet här på garaget! Du ska alltså styra så mycket det bara går i bilen med en padda? Kommer du kunna köra bilen med paddan med sen?
Haha. I princip så skulle jag kunna göra det om jag kopplar upp mig på den bussen som styr servo men det finns en viss risk med att broad casta meddelanden som styr bromsar, airbags osv. Man vill ju inte få en airbag i ansiktet när man igentligen bara vill veva ner sidorutan:D
Dock så har jag gjort så man kopplar upp sig med bluetooth mot den box som jag byggt. det betyder att man även kan kontrolera allt från sin smartphone osv. Låt oss säga att du tex är och kör på bana och bilen är över tillåtna db värdet. Då kan någon från sidlinjen ställa ner ljudet. ett av många exempel.
Senast redigerat av Decerto (20 april 2015)