3466
Sök

Logitech Z906 (230V) I bilen, hur ska jag säkra av? AKUT!!!

245 Inlägg
26 april 2015
Trådstartare
Danspappa skrev:
Det går att driva grejen direkt med 12v om man kopplar från transen.

Hur tänkte du nu? det är ett 230 volts system...

Avstängd
10 388 Inlägg
26 april 2015
Wheel_Spin skrev:
Danspappa skrev:

Det sitter garanterat en trafo inne i systemet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

245 Inlägg
26 april 2015
Trådstartare
it_mutt skrev:
Wheel_Spin skrev:
Danspappa skrev:

Varför skulle det göra det? Skulle det va så bra så skulle de vara väldigt noga med att skriva ut det, då det är en jävla fördel.

Avstängd
10 388 Inlägg
27 april 2015
Wheel_Spin skrev:
it_mutt skrev:
Wheel_Spin skrev:

Varför skulle det göra det? Skulle det va så bra så skulle de vara väldigt noga med att skriva ut det, då det är en jävla fördel.

VARFÖR skulle dom vara nog med att skriva ut det i ett system som är avsett för hemmabruk? Så vad skulle fördelen gemene man vara? Just noll och ingen. Logitech bryr sig väl föga om folk som vill använda deras system på andra vis än vad som är tänkt.

Sitter en trafo i princip allt.

Men jodå, visst sitter det en även i denna (inte för att jag betvivlade det);

http://soundnews.ro/wp-content/uploads/Canon-EOS-40D-004.jpg
Senast redigerat av it_mutt (27 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

245 Inlägg
27 april 2015
Trådstartare
it_mutt skrev:
Wheel_Spin skrev:
it_mutt skrev:

VARFÖR skulle dom vara nog med att skriva ut det i ett system som är avsett för hemmabruk? Så vad skulle fördelen gemene man vara? Just noll och ingen. Logitech bryr sig väl föga om folk som vill använda deras system på andra vis än vad som är tänkt.

Sitter en trafo i princip allt.

Men jodå, visst sitter det en även i denna (inte för att jag betvivlade det);

http://soundnews.ro/wp-content/uploads/ … 0D-004.jpg

Tänkte de gjorde det, då allt brukar va så noggrant att företag skriver ut saker som kan vara en fördel. Är det inte en fördel att skriva ut att det sitter en transformator som omvandlar spänningen? Eller är det bara jag :o
Så du menar att inkommande spänning kan vara vad som helst, och ändå så ordnar transformatorn detta?
För har hört att folk säger att jag kan spela sönder systemet om min omvandlare inte orkar leverera 230V, men det borde ju inte gå då?

36 Inlägg
27 april 2015
Ja. Alltså, det jag menade var att istället för att köpa en 12 till 230v omvandlare. Så koppla förbi transformatorn i lådan. Transformatorn omvandlar 230v strömmen till runt 12v. Vet inte hur din modell ser ut. Men transformatorn brukar sitta separerat från förstärkardelen. Bultat o limmad i lådan. I bilden ovan så ser det ju lite mer avancerat ut än vad Logitech lådor brukar vara.
Jag har bra erfarenheter med logitechs högtalare i bil. Dock så tyckte jag att förstärkaren o basdelen var för klen. Så jag tog bara satteliterna. Helst ska det vara lite äldre logitechprylar, under en viss period. Det är riktigt bra ljudbild i högtalarna.

36 Inlägg
27 april 2015
Skulle vara roligt med en trefas Logitech 5.1. Satan i gatan!

Sök