du kan prova att dra ur kablarna ur kontakten och sen prova att starta bilen.. om det funkar då så är det troligen bara en sladd som måste kopplas ur, troligen jord.. på audi a4 -05 så drar du ur brun (jord) så funkar det som vi är vana med här
jag kom det här på spåren när jag höll på att koppla om min a4.. jag drog ur sladdarna ur kontakten (vredet i mitt fall) för att mäta upp dom och slog på tändningen och det fungerade som det skulle urkopplat .. fram+baklyse tändes när tändningen slogs på och helljus tuta men ej konstant helljus så jag drog ur 1 sladd i taget tills jag fick det att fungera som det skulle. jag brydde mig inte om att gå in och ta reda på varför.. alla vet ju hur nyare bilars elsystem ser ut har man tur så behövs inte någon avanserad lösning med reläer och kabeldragning på problemet hur som helst JAG skulle prova med att leta reda på kabelstammen till ljus spaken/vredet och koppla ur spaken/vredet helt och sätta på tändningen och se om det lyser någon stans.. gör det så kan du koppla ur 1 sladd itaget tills det fungerar..
jag vet att det här är ett ständigt problem med importerade bilar men biltillverkarna gör oftast standard kabel stammar.. mycket är fördraget till extrautrustning som senare kopplas eller aldrig kopplas in.. sen är det en mindre ändring bara för att anpassa bilen till en specifik marknad/köpare med det i baktanken så blir det lättare att förstå tankesättet i uppbyggandet av bilens el