Hallå, Nu har det blivit lite gjort på golfen så tyckte det var dags för en uppdatering!
Fick äntligen tillgång till garaget så körde in golfen på lyften
Framskärm, dörr, båda stötfångarna, stolarna och främre mattan åkte ur
Kapade ur den gamla tröskeln som va riktigt dålig
Kapade bort den sista rosten
Glömde ta bilder när jag lagade hålen inuti tröskeln men passade in den nya tröskeln
Punktade fast tröskeln
Ritade ut var jag skulle kapa för nya skärmkanten
Nya skärmkanten dit hängd med magneter
Sen punkta jag dit den med!
Svetsade ihop hålet i golvet, inte dom snyggaste svetsarna men dom blev nerslipade och sen drog jag lite kit över dom
Sen tog jag tag i den rostiga dörren, kapa ur och passa i nya bitar
Nerslipat och klart!
Började spackla lite smått på bakskärmen, bestämde dock att jag tar all spackling samtidigt så det får vänta lite
Sen samma procedur med skärmkanten på andra sidan men då glömde jag ta bilder....
Han precis svetsa klart skärmkanten innan gasen tog slut. så då passade jag på att göra nånting åt min grill då jag inte tycker om krom
båda sargerna runt lyktorna var trasiga...
...så dom limmades ihop igen
Sen slipades allt krom ner och målades om så grillen ska likna en från en gti
Allt monterat lite provisoriskt för att se hur de blev, ganska nöjd med resultatet men lär försöka få den övre listen lite rakare innan jag är helt nöjd
Ska slipa ner svetsarna på bakskärmen imorgon och kanske börja kolla på bromsarna, så fortsätter jag med svetsningen på måndag när jag köpt ny gas
Kan säga att det här är den första bilen som jag håller på och byter karossplåtar på men jag är nöjd med resultatet