Jag ska stoppa i 40mm h&r fjädrar i min så hoppas det blir bra. Det där med xenonljuset har jag inte tänkt på men hoppas det funkar som de ska ändå annars vetefan. Kostar väl multum säkert att få det kalibrerat eller vad de nu gör.
Jag ska stoppa i 40mm h&r fjädrar i min så hoppas det blir bra. Det där med xenonljuset har jag inte tänkt på men hoppas det funkar som de ska ändå annars vetefan. Kostar väl multum säkert att få det kalibrerat eller vad de nu gör.
Jag kan ju välja att skippa min resa som jag tänkt ha för att åka ner till Nürnbergring (stavning?) För att klappa ner bilen med coils inte för att jag tänkt köra Volvon där haha !
Borde vara samma process som när jag strulade med mina nivågivare och lyktorna ställde sig i felsäkert läge. Tror det kostade omkring 400kr för att resetta och omkalibrera lyktorna.
Men skulle tro att man klarar sig utan vid en såpas normal sänkning.
Ja den ska ju inte böttsänkas precis. Läste att en annan hade fått bra att veta på besiktningen att strålkastarna stod för lågt men den är nog sänkt mer än 40mm för sitter coilovers på den. Han hade bara justerat upp strålkastarna lite.
Absolut. Jag hade ju loss min nivågivare i bak när jag sänkte bilen. Tog ett halvår-år innan jag ens upptäckte att den lossnat. Så ser man till att hålla saker på sin plats är det säkert ingen som helst fara.
Absolut. Jag hade ju loss min nivågivare i bak när jag sänkte bilen. Tog ett halvår-år innan jag ens upptäckte att den lossnat. Så ser man till att hålla saker på sin plats är det säkert ingen som helst fara.
Inte mycket som händer just nu! vart ett byte av däck och fälg med en här på garaget, då vi inte va överens om vilken typ av däck som va bäst och vi diskuterade att det vi hade på bilarna va skit (jag dubbfritt, han dubbat) Sagt och gjort så bytte vi däck och fälg med varandra. Inte alltid man ser v50 fälgar på en v70 ! men samma nav och liknande ET så var inget att diskutera!
Efter många klagomål fick bilen även en välförtjänad dusch trots vädret ute..
Och såklart en Förebild av hur det såg ut med gamla vinterfälgarna!
Nej robb, är förstora bult hål i V50 fälgarna. Du har knappt någon anläggnings yta mellan konan och bulten. Rekommenderar dig inte att köra så, då det finns risk att tappa hjulet.
Nej robb, är förstora bult hål i V50 fälgarna. Du har knappt någon anläggnings yta mellan konan och bulten. Rekommenderar dig inte att köra så, då det finns risk att tappa hjulet.
Modell Årsmodell Bultcirkel ET NAV Bultgäng V50 5/108 46 63,4 12×1,50 V70 07- 5/108 50 63,4 14×1,50
Nej robb, är förstora bult hål i V50 fälgarna. Du har knappt någon anläggnings yta mellan konan och bulten. Rekommenderar dig inte att köra så, då det finns risk att tappa hjulet.
Modell Årsmodell Bultcirkel ET NAV Bultgäng V50 5/108 46 63,4 12×1,50 V70 07- 5/108 50 63,4 14×1,50
Jämför man en c30, s40, V50, c70 fälg så är bulthålen i fälgen mycket större, än ex v60, V70 fälgar. Detta har inget med gängor eller inpressning att göra.
Jämför man en c30, s40, V50, c70 fälg så är bulthålen i fälgen mycket större, än ex v60, V70 fälgar. Detta har inget med gängor eller inpressning att göra.
Och som det såg ut så var hålen i samma storlek på dessa som på originalen ..?
Bultar.. Ingen aning om dessa är original men jämfört mot fälgen så såg jag inte hur de möjligen skulle kunna trilla av. Då det är ganska mkt material mot bulten tills att det ska lossa..
Det är stor skilnad på Cygnus fälgarnas bult hål. Är gammal volvo mek plus att jag bekant med gubbarna på högsätersdäck som är specialister på volvo fälgar. Jag har järnkoll på detta.