Mjaaa....
Farsan har ju kört MB i alla tider, mer eller mindre, och visst har jag uppskattat bilarna i sig.
Men ni vet ju hur det är när man är i tonåren, man skall ju absolut aldrig någonsin bli som sina föräldrar, och då skulle jag så klart DEFINITIVT ALDRIG NÅGONSIN HA EN MERCA.
Och alla Mercor jag körde annars, de uppskattade jag definitivt, men skaffa en själv, nope.
Sen hade jag det lite dåligt med fungerande bil ett tag, och morsan började tycka att hennes 230E -85 var lite väl stor och klumpig och funderade på en mindre bil, och vips så var den visst mitt problem i stället...
Och det var verkligen så att jag fastnade för den direkt. Bra komfort och som ett strykjärn på vägen, och med ett detaljarbete som slår alla plastiga skitbilar från samma epok på fingrarna.
Jag uppskattade även att Mercedes har (enligt mig) vettiga lösningar när det skall mekas med grejerna, och så gillar jag ju saker som jag vet att många hatar, den ensamma rattspaken är fasen så mycket skönare än att ha en skog med spakar runt rattstången, den fotmanövrerade parkeringsbromsen i förhållande till en handbromsspak likaså, inredningarna är ju också väldigt trevliga, allt är både snyggt, stilfullt och logiskt.
Och jag var nog mer eller mindre en fullfjädrad MB-entusiast när det blev dags för nästa MB, en C180 från 2001 som jag fick ett för jäkla bra pris på, och som frälst känner man ju igen sig i den, och den är något så ovanligt som en "nyare" bil som faktiskt tilltalar mig.
Jag har svårt tro att nästa bil blir av något annat fabrikat heller.....
FAN, SOM ALLA ANDRA TONÅRINGAR SOM ALDRIG NÅGONSIN SKULLE BLI SOM FARSAN, SÅ BLEV JAG PRECIS LIKADAN!