moopith skrev:
it_mutt skrev:
moopith skrev:
Så man gör bäst i att köpa en lite äldre bil men för samma pris?
"Omöjligt" att säga. Du kan ju få tag i ett ordentligt vrak som är "gammalt till samma pris" kontra att få tag i en "ny" som är i bra skick (och tvärt om givetvis). Så det hänger ju på bil kontra bil
Jo fast att en 855 för t.ex 12.000kr är i bättre skick än en annan bil som är från 2000talet för samma pris så borde ju 855 va i bättre skick i de stora hela tycker ja?
Ja jag vet ju inte om jag håller med riktigt. Jag tror dessutom att man är mer "förlåtande" ju äldre bilen är. En bubbla på en 20 år gammal bil blir lätt "ja men den är ju 20 år gammal", är bilen ex.vis 10 år gammal, är det en "större grej" med den där bubblan (säger inte att en 10 år gammal bil är ny, men nyare iaf).
Just när det gäller Volvo har jag fått bilden av att det som inte är slutkört ofta är överprisat. Men det är i sin tur bara baserat på vad jag sett på ex.vis Blocket, och då inte när jag tittat efter någon Volvo. Sen skulle jag nog vilja påstå att en nyare bil i samma storleksklass (som den äldre), mest troligt kommer vara mer säker att åka i, vilket då torde stå ganska högt på priolistan för en familjesläde. (Nu kommer Herr BS ovan opponera sig i vanlig ordning givetvis).
Du har ju på det mer subjektiva frågor som komfort osv. Själv skulle jag inte drömma om en 850 kontra ex.vis en A6 när det gäller det, för där har inte Volvon något att hämta (enligt mig). Men som sagt, det är subjektivt. Det finns folk som menar att de åker gudomligt i en Volvo (exempelvis)...I don't.
Jag skulle iaf välja en så ny bil som möjligt, som dessutom inte är ett vrak, som det går att få för pengarna.
Senast redigerat av it_mutt (8 juni 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!