Skulle starkt avråda från att gå i närheten av en 2wd om du ska han den året runt. Själv haft en 2wd tidigare (min dodge) och det är inget roligt. Bakändan kastar gärna hejdlöst vid halt väglag och framkomligheten är lika med noll.
Förbrukningen mellan 2wd och awd är väldigt liten på chevorna. Är ju som du säkert vet elektronisk inkoppling av 4-hjulsdriften på dessa vagnar. Du har ett väldigt bra läge som heter auto vilket gör att bilen själv aktiverar 4-hjulsdriften vid behov och detta gör att bränsleförbrukningen bara är margnielt över att låsa den i 2wd läge.
Du kan välja mellan auto-läge, 2wd, 4-hög och 4-låg. Går även att ställa lådan i neutral för eventuell bogsering eller bärgning men det är kanske överkurs.
Duramax motorn är en bra och pålitlig arbetshäst så länge den är servad enligt intervall. Brukar inte medföra några större överraskningar.
Generellt så är det rost, rost och åter rost du behöver kolla efter. Då framför allt tvärgående balkar under flak, trösklar samt hytthörn. Va även noga med att kolla så chassinumret är lätt att läsa av. Sitter i regel instansat på höger rambalk i hjulhusen och är därför ganska utsatt.
I övrigt är det som de flesta bilar att gå igenom så allt elektriskt fungerar, missljud osv.
Hoppas detta är lite till hjälp.
Lone Star Garage