3237
Sök

940 Glt 16v

1 785 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Hej

Jag har problem med mina hydraliska lyftare.

När jag köpte bilen lyssnade jag noga efter tickande och oljud, den var ljudlös och hade inga problem vid ens kallstarter.

500mil senare och en service på volvo skapade problem, när jag hämtade bilen så var det ett klickande högt ljud direkt.

Frågade dem på volvo vad de hade gjort med den? Nej de visste ingenting, vi har gjort som vanligt. Har ni verkligen hällt på syntetisk olja? Mobil 1 som de alltid kör med. Jo det hade de gjort.

Problemet löste sig inte, har haft lyftar problem sedan dess. Har bytt olja och filter 2gånger om nu. Och även provat med invändig motortvätt.

När bilen är varm och stå på tomgång så kommer tickandet smygande och sedan tystnar det helt plötsligt, sedan smyger sig ljudet fram igen för att sedan tystna tvärt igen.

Det låter som att det är bara en eller två lyftare som håller på så.

Nya lyftare är ingen billig lösning direkt. Tråkigt med lyftare som inte lyfter som de ska för motor känns strypt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
17 december 2006
Använd Wynn´s Hydraulic Valve Lifter Treatment, det rensar lyftarna från smuts, finns hos mekonomen, finns både i burk och på flaska. Funkade kanon på min 200:a

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

67 Inlägg
17 december 2006
kör du på hel syntet???om så e fallet varför???vad e det för fel på del???kan du säga det till mej som servar bilar dagligen???har den vart körd på helsyntet sen den va ny??har den inte det så finns ingen anledning o fylla de nu.

3 Inlägg
17 december 2006
dbjanoz skrev:
Hej

Jag har problem med mina hydraliska lyftare.

När jag köpte bilen lyssnade jag noga efter tickande och oljud, den var ljudlös och hade inga problem vid ens kallstarter.

500mil senare och en service på volvo skapade problem, när jag hämtade bilen så var det ett klickande högt ljud direkt.

Frågade dem på volvo vad de hade gjort med den? Nej de visste ingenting, vi har gjort som vanligt. Har ni verkligen hällt på syntetisk olja? Mobil 1 som de alltid kör med. Jo det hade de gjort.

Problemet löste sig inte, har haft lyftar problem sedan dess. Har bytt olja och filter 2gånger om nu. Och även provat med invändig motortvätt.

När bilen är varm och stå på tomgång så kommer tickandet smygande och sedan tystnar det helt plötsligt, sedan smyger sig ljudet fram igen för att sedan tystna tvärt igen.
Det låter som att det är bara en eller två lyftare som håller på så.

Nya lyftare är ingen billig lösning direkt. Tråkigt med lyftare som inte lyfter som de ska för motor känns strypt.

Hadde samma problem och fick rådet att byta till miniral olja. Slutade skramla direkt och gick som en raket. Lycka till. Det är roliga bilar smile

Sök