Som det låter på TS är han eller hon inte särskilt intresserad av bilar och om man inte vet hur det ska se ut så är det ganska lätt att missa att något är fel om det är snyggt dolt. Däremot har det givetvis upptäckts av firman som sålde bilen, det är inget man missar som proffs i den branschen...
En airbag smäller ju inte bara av sig själv, så givetvis är bilen krockad. De flesta airbags aktiveras inte förrän hastigheten överskrider 25-35 km/h eller vad det nu är, och i de hastigheterna blir skadorna på bilen ganska stora. Detta eftersom bilens bärande delar är gjorda för att absorbera kraften och vika sig mjukt, för att dämpa kollisionens påverkan i kupén. Dom bärande delarna är alltså inte hårda och starka, utan dom är gjorda för att vika sig. Riktar man sedan ut dessa veck så blir ju plåten mycket svagare där, och vid nästa krock så är skyddet i stort sett obefintligt.
Håller i övrigt med Growe, spela in alla samtal och samla bevis mot företaget. Hellre för mycket än för lite, det blir mycket lättare att klara sig bra ur detta problemet då. Ekonomiskt sett alltså.