4403
Sök

Motorn skramlar på min Toyota Corolla

Forummoderator
18 151 Inlägg
7 juli 2015
Moridin2002 skrev:
Fifaen! Har stått och pumpat i tre timmar men nu visar stickan att den är under full iaf. Min lilla tur på 100 meter borde inte ha gjort speciellt mycket va?

Det tror jag inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

139 Inlägg
8 juli 2015
Nej. va motorn kall när du körde?

Det ska absolut inte ske något på 100 meter det är 1-2 minuters körning ungefär. Lös det någon lampa som varnade under tiden du körde?

Jag rekommenderar dig att köpa en tratt och hälla i exakt enligt rekommendationerna wink

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se

31 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
mrcarflow skrev:

Det ska absolut inte ske något på 100 meter det är 1-2 minuters körning ungefär. Lös det någon lampa som varnade under tiden du körde?

Jag rekommenderar dig att köpa en tratt och hälla i exakt enligt rekommendationerna wink

Motorn var kall när jag körde och det började aldrig lysa någon lampa smile Ska köra lite idag och se om det har hänt något.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
8 juli 2015
Moridin2002 skrev:
mrcarflow skrev:

Motorn var kall när jag körde och det började aldrig lysa någon lampa smile Ska köra lite idag och se om det har hänt något.

Kolla nivån nu innan du startar så att den ligger mitt emellan max och min.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

31 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
Körde bilen idag ca 3 mil och inga problem alls av vad jag märkte. Dock skramlar fortfarande bilen. Min egna högst oproffesionella gissning är väl att det kanske blev värre när verkstaden pillade på rosthålet och det blev värre?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
8 juli 2015
Moridin2002 skrev:
Körde bilen idag ca 3 mil och inga problem alls av vad jag märkte. Dock skramlar fortfarande bilen. Min egna högst oproffesionella gissning är väl att det kanske blev värre när verkstaden pillade på rosthålet och det blev värre?

Kollade du oljenivån efter det och hur var det i förhållande till innan du körde de tre milen?

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

31 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Moridin2002 skrev:

Kollade du oljenivån efter det och hur var det i förhållande till innan du körde de tre milen?

/Benny

Oljan hade ungefär 1/4 till full, dock kollade jag ingenting efteråt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
8 juli 2015
Moridin2002 skrev:
Vettemannen skrev:
Moridin2002 skrev:

/Benny

Oljan hade ungefär 1/4 till full, dock kollade jag ingenting efteråt.

Men kolla innan du åker nästa gång så får du en hint om hur mycket olja den drar.

/Benny

Min youtubekanal!

31 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
Har kört kanske 5-6 mil nu utan problem. Oljenivån har knappt rört sig heller så faran är nog över vad det gäller det iaf smile

31 Inlägg
15 juli 2015
Trådstartare
Lämnade in bilen idag där de fixade ljuddämparen samt en packning till syresensorn så nu är skramlet borta smile Vill tacka ändå för snabba svar i samband med mitt lilla missöde med oljan big_smile Räddade bilen garanterat!

Forummoderator
18 151 Inlägg
15 juli 2015
Moridin2002 skrev:
Lämnade in bilen idag där de fixade ljuddämparen samt en packning till syresensorn så nu är skramlet borta smile Vill tacka ändå för snabba svar i samband med mitt lilla missöde med oljan big_smile Räddade bilen garanterat!

Gott. Lycka till med bilen & kör lungt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök