17 juli 2015
Trådstartare
Tjenare! Köpte mig en golf 2a idag som jag tänkte göra iordning och besiktiga. Har dock ett problem med torkarmotorn fram.
Bilen har stått i ca 6 månader och enligt tidigare ägaren fungerade torkarna kanoners innan avställningen.
Nu när vi startade bilen var det dock dött. Vi har provat allt möjligt och inget funkar, varken torkarna eller spolningen.
Vi har kollat säkringar (inte relän dock då vi inte kom på vilket relä det var) och varit av med ratten för att rengöra kontaktytor på spaken, utan resultat dock.
Nu tänkte jag göra en snabbkoppling från torkarmotorn till en switch i kupén, det som förvirrar mig är att det går 5 kablar till torkarmotorn. Vi har mätt kablarna med multimeter och blir inte riktigt kloka. Så därför vänder jag mig till er, är det någon som utfört detta förut och kan berätta för mig vilka kablar det är jag ska koppla från?
Jag tar jätte gärna information om vart spolar pumpen sitter också, och hur gör jag en likadan koppling på den, alltså till en knapp som jag sätter i kupén.
Vid närmare eftertanke kom jag nu på att kupefläkten går inte heller, kan allt detta hänga ihop?
Tusen tack på förhand! Mvh Markus.