Har en Polo från 05 som inte har automatiskt halvljus... Riktigt irriterande faktiskt! Hur fixar man detta lättast? Räcker det mad att byta ljusomkopplaren till en svensk? Eller måste man koppla om en massa? Frun missar att slå på ljuset hela tiden och gnäller på mig hela tiden.
De sitter i ljusknappen så köp en som har de bara.
Har hört det förr. Det är så enkelt altså! Bilskroten imorgon då. Någon som vet hur man får loss vredet? Minns att det ska finnas någon enkel lösning på det.
Det brukar inte vara så svårt att lossa. Om inga skruvar eller luckor där skruvar skulle kunna gömma sig syns är det troligtvis bara intryckt. Bäst är det att slippa bakifrån och trycka på och se om den kommer ut.
Skruva av panelen de sitter i, 2-3 skruvar från sidan och några under/framifrån torxar Sen är de nog klickat i med två spärrar man får trycka med en skruvmejsel på 😃 Hoppas iaf de räcker med ljusvredet, det bör de göra :-)
Nu kom jag på hur man tog loss strömställaren! Tryck in den i positionsljuslägen, hållnden inne och vrid den rakt upp så kan man dra ut hela strömställaren! Kanonsmidigt.
De sitter i ljusknappen så köp en som har de bara.
Har bytt "ljusknapp" utan framgång. Tydligen ligger det i mjukvaran på bilen. Ska till en kille som har möjlighet att gå in och ändra parametrar imorgon.
Ofan, trodde inte 05an va så avancerad, de va ju synd jag lurade dig på de De tidigare hade ett extra metallbläck som gjorde de bara Hoppas de ordnar sig!
Ofan, trodde inte 05an va så avancerad, de va ju synd jag lurade dig på de De tidigare hade ett extra metallbläck som gjorde de bara Hoppas de ordnar sig!
Har kopplat in dator, utan resultat. Har bytt ljusknapp, utan resultat.