Hej!
Var tvungen att skriva när jag såg din berättelse! Det är helt sjukt att bilen liksom kan gå skitbra sen bara ge upp liksom. Jag köpte en 745 turbo 88b, hör och häpna 18 000 mil, med uppställt laddtryck och 850 r spridare, köpte den i Kungsbacka och bor i helsingborg. När jag var 500 m från fassan o skulle visa upp den, så tänkte jag bara gasa lite, och så blev det en smäll..osså lät det bara klonk klonk klonk. hade 50 m oljesträck bakom mig. Fassan kom, bogserade bort bilen, tog bort skyddplasten som sitter under motorn, där låg en halv vevstake, vevlager och lite annan metallgröt, vi konstaterade 4 hål i blocket och 2 i sumpen..det var en vevstaksbult som hade gått mitt av. Jaha, bogserade bort bilen till en firma, hittade en annan motor på skroten, jättefin motor, komplett med allt (b230 FT) in med skiten , går som en klocka. Kör upp till sthml med den, dagen innan(fredag) strippen på tullinge, på lördags morgonen när vi skulle köra till tullinge, var bilen STULEN haha.. max oflyt.. har fått pengarna på försäkringen iaf.men den bilen köpte jag av en privat person, fanns inte så mkt att göra!
Ha det!MvH Marcus