2872
Sök

Köpråd: Corvette Z06, Dodge Viper, Ferrari 360 , Gallardo , SL55 eller????

645 Inlägg
18 augusti 2015
#21
En fräsch vit Porsche!
http://www.bytbil.com/bilar/porsche/911 … a.IAw6AA_!
En till fast en silverfärgad Porsche!http://www.bytbil.com/bilar/porsche/997/cv7uvivg/MUCBUDIAAY25f1S.tw0a.IAAAsWg!
El en go bmw M1:a!Lär gå fint fast ''bara'' 340 hk wink
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/1m/mvsv … QCqoAAA__!

Mvh!


535 Inlägg
18 augusti 2015
#22
JourneymanX skrev:
En fräsch vit Porsche!
http://www.bytbil.com/bilar/porsche/911 … a.IAw6AA_!
En till fast en silverfärgad Porsche!http://www.bytbil.com/bilar/porsche/997/cv7uvivg/MUCBUDIAAY25f1S.tw0a.IAAAsWg!
El en go bmw M1:a!Lär gå fint fast ''bara'' 340 hk wink
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/1m/mvsv … QCqoAAA__!

Mvh!

Shit vad tråkig bil för dom pengarna, porschen.


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 augusti 2015
#23
NickeR32 skrev:
Stämmer bra att GT-R har problem med sina växellådor.
Ett test på just GT-R finns med i det senaste numret av Bilsport (18).

"Våra accelerationstester på Emmaboda Flygbana gav 0-100 på 3,19 sekunder. En halv sekund långsammare än fabriksuppgifterna för att vi inte fick tillåtelse att stänga av anti-spinn och köra med den inbyggda launch control-funktionen. Så några 2,7 sekunder som Nissan gör reklam för blir det inte. Flippar man av anti-spinn och något händer gäller inga garantier skriver biltillverkaren, och den informationen sparas av bilens "statusdatainspelare" som kan kontrolleras i efterhand."

"Det är samma Borg Warner-låda med samma svagheter oavsett årsmodell. Ett vanligt missförstånd är att 2011 och framåt är bättre, men det stämmer inte. Det är inte ovanligt att kopplingskorg och växlingsgaffel går sönder även i normalt vardagstempo, liksom låsringarna som håller dreven på plats på axlarna i växellådan. Brukar man den inbyggda launch control-funktionen däremot är det massor av andra saker som kan paja. Framhjulsdriftskopplingens hus spricker, eller så bränner man lamellerna till den. Kardanaxeln till framdiffen."


Richtenb skrev:
Nissan GT-R har väl problem med sina växellådor, eller hade ivarjefall där de gick sönder på tok för snabbt...Men det kanske de löst i senare årsmodeller?

Nu kan det vara en slump, men på alla bankörningar jag varit på så går någon porsche sönder, kylslangar, remmar som hoppar. Men som sagt, det kan vara en slump.

Bankörning är ju så mycket mer än att vara snabbast, även om du har en Porsche GT3 RS så har någon annan en Honda S2000 med kompressor. Då har du inte en chans ändå. Med bakhjulsdrift har du kul precis hela tiden, det släpper ju i kurvorna och bara det är kul i sig.


Thunderbird88 skrev:

GT-R och Z06 är väl bilarna i dagens läge som ger absolut mest pang för pengarna?
GT-R är väl ett bättre alternativ men högre initialkostnad.

På GT-R får du prestanda och byggkvalité i ett vilket är ett plus.
Z06 är ju "bara" mycket prestanda. Dock väldigt lättmekat vilket i sig är skönt.
Eller ja, lättmekat och lätt mekat... Det är väl kanske lite jobbigt med hur motorn sitter men det är nog inte alls så svårt.



Det där var alarmerande kasst om jag skall vara helt ärlig.
Jag kan inte säga något än riktigt urkasst, för det är vad det är. Skulle kunna klämma in fler ord, men det blir bara sämre betyg med dom...

aha_100 skrev:
JourneymanX skrev:
En fräsch vit Porsche!
http://www.bytbil.com/bilar/porsche/911 … a.IAw6AA_!
En till fast en silverfärgad Porsche!http://www.bytbil.com/bilar/porsche/997/cv7uvivg/MUCBUDIAAY25f1S.tw0a.IAAAsWg!
El en go bmw M1:a!Lär gå fint fast ''bara'' 340 hk wink
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/1m/mvsv … QCqoAAA__!

Mvh!

Shit vad tråkig bil för dom pengarna, porschen.

Kan inget annat än att hålla med.

BMW 1M av dom två hade jag valt. Det är en riktigt cool bil tycker jag, skulle verkligen vela testa en.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

645 Inlägg
19 augusti 2015
#24
Porsche tråkig?Nja enligt mig så kan dessa ej kallas att vara tråkiga(De är klassade som sportbilar)Ok ingen av dessa har över 400+ hk!Men endå porsche(de jag rekom) är en blandning av sport och konst smile men det är jag det..

Thunderbird¤Bmw M1 Ja dessa lär gå fint kan jag tro smile

Ang Porsche hade trådskaparen haft 700-800 tusen el mera att lägga på en bil,så hade han kunnat kollat in denna Porschen wink Som denna  påkostade 608 hk porsche Turbo mkt läcker  smile
http://www.bytbil.com/bilar/porsche/997 … psABYtA__!
Ett till val en riktigt cool svart 997 Turbo smile
http://www.bytbil.com/bilar/porsche/997 … psABYtA__!
Senast redigerat av JourneymanX (19 augusti 2015)


535 Inlägg
19 augusti 2015
#25
JourneymanX skrev:
Porsche tråkig?Nja enligt mig så kan dessa ej kallas att vara tråkiga(De är klassade som sportbilar)Ok ingen av dessa har över 400+ hk!Men endå porsche(de jag rekom) är en blandning av sport och konst smile men det är jag det..

Man klassar mazda mx5 som sportbil också tongue

Det finns ju många som köper sånna där porschar så uppenbart delar många din åsikt, kanske även trådskaparen?

Men själv känner jag iaf att den är alldeles för trött för att underhålla.

Dom andra porscharna du länkade är en annan sak, men som sagt annan prislapp..


342 Inlägg
22 augusti 2015
#26
Thunderbird88 skrev:
Att den spårar har bland annat med däck bredden att göra. - Hur breda har du fram?

Mycket sent svar här nu, men ...
Visst är det så. Jag har 295/345 mm (fram/bak).
Enligt instruktionsbok ska det egentligen vara 275/335 mm, men jag gissar att det också lär spåra rätt duktigt.

För att inte gå helt O/T så kan jag väl bidra med mina åsikter till TS.
Corvetten ger mest bang for the buck, men om bilen även ska fungera bra i vardagen så hade jag nog valt Audi R8 faktiskt. Även V8-versionen om nu budgeten inte räcker till en V10.
Snäll som ett lamm vid vanlig körning, relativt tyst i jämn motorvägsfart, extrem, men ändå så pass att den kan smälta in någotsånär på en stormarknadsparkering.

Flera sportbilar är annars rätt jobbiga att köra längre sträckor. Motorljudet som på kortare nöjesturer upplevs som underbart riskerar alltför ofta att bara vara tröttsamt flera timmar i sträck.
För att inte glömma vägbuller också. Men just Audi R8 är en extrem och snabb sportbil när det väl gäller, men nästan vardagligt korrekt så länge man kör som folk.

Detsamma tycker jag för övrigt gäller Nissan GT-R.
Men av dessa hade jag nog valt Audin ändå. Tror jag.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

870 Inlägg
22 augusti 2015
#27
R8 V10 kostar >700k så måste bli med V8.

Tough choice mellan R8 V8 och GT-R faktiskt.
Men efter som TS ville ha en snabb bil på banan så slår ju en GT-R MED traction control en R8 V8 utan.
Känns som att GR-R är mer ovanlig i Sverige så personligen hade jag nog kört på den ändå. Finns ju uppgraderingar angående den dåliga växellådan...

9Femma skrev:
Thunderbird88 skrev:
Att den spårar har bland annat med däck bredden att göra. - Hur breda har du fram?

Mycket sent svar här nu, men ...
Visst är det så. Jag har 295/345 mm (fram/bak).
Enligt instruktionsbok ska det egentligen vara 275/335 mm, men jag gissar att det också lär spåra rätt duktigt.

För att inte gå helt O/T så kan jag väl bidra med mina åsikter till TS.
Corvetten ger mest bang for the buck, men om bilen även ska fungera bra i vardagen så hade jag nog valt Audi R8 faktiskt. Även V8-versionen om nu budgeten inte räcker till en V10.
Snäll som ett lamm vid vanlig körning, relativt tyst i jämn motorvägsfart, extrem, men ändå så pass att den kan smälta in någotsånär på en stormarknadsparkering.

Flera sportbilar är annars rätt jobbiga att köra längre sträckor. Motorljudet som på kortare nöjesturer upplevs som underbart riskerar alltför ofta att bara vara tröttsamt flera timmar i sträck.
För att inte glömma vägbuller också. Men just Audi R8 är en extrem och snabb sportbil när det väl gäller, men nästan vardagligt korrekt så länge man kör som folk.

Detsamma tycker jag för övrigt gäller Nissan GT-R.
Men av dessa hade jag nog valt Audin ändå. Tror jag.



Sök