Alfa Romeo 156 8v Diesel turbo Kombi (ok Sportwagoon som nu Alfa försöker tuta i oss)
Den dök upp hos mig under sommaren 2014 och då den nu fått mogna under ett år så är det dags att hitta på något med den.
Bytte till mig den mot min "Gamla" Polis-SAAB och eftersom affären gjordes upp under en rätt regnig period av 2014 så missade jag kapitalt att föregående ägare hade försökt parkera väldigt nära en stolpe på vänster sida så det första som behövdes var 2 nya dörrar.
Bytte dom under vintern och sedan så stannade inspirationen ett tag, men nu är det dags att göra något trevligt med DieselRacern
Planer:
Byte av Kamrem, vattenpump och multirem
Byte av inredning (gissa hur muggig en bil kan bli av att stå under 6 månader med lite fukt)
Centralt Placerad 7" TouchScreen med Multimedia Raspberry-Pi som Infotainment
Hitta på trevligt tema på Yttre Styling (Har velat mellan M90 Vinter Kamo och Nascar style)
Få 110 tappra dieselpållar att bli lite fler och testa hur fort den kan gå på 402 m
Sekundära planer:
Se om skatten kan bli billigare med Lastbilsreggning (och samtidigt bli av med helbilsgodkännandet)
Se om en TTID konvertering skulle kunna fungera (Bara för att!!)
Naturligtvis så kommer det att bli ändringar under projektets gång men det är väl lite av just Charmen med bilhobbyn eller?
Så låt oss börja:
2015-07-28
Tog ut Alfan på en liten tur, det var dags att spola av det värsta som hamnat på lacken då den står under en Hassel (gissa om dom träden spyr ut gunk) så snabb påställning och provkörning till bensinmacken för lite tvätt och luft i däcken, hade planer på att beställa tid för besiktning men efter den här turen så insåg jag att det kanske behövdes lite mer kärlek på motorsidan då turbon tvär vägrade att ladda det minsta.
Men turbo eller inte så var det ändå rätt trevligt att få den att rulla runt på Helsingborgs gator igen, även om jag fick en lite tvär kommentar från Polisen som var rätt snabba att stoppa mig , ok blev inga böter så jag ska väl vara rätt glad.