Då majoriteten av garaget.orgs användare verkar ha gått fordonsprogrammet (oftast enligt deras egna presentationer) så är det väl inte alltför konstigt att språkbruket inte är det mest korrekta.
Sedan är inte heller bilmekaniker kända för sitt stiliga och korrekta språkbruk.
Så tyvärr blir denna tråd lite att påpeka det uppenbara.
Det är nämligen skillnad på folk och folk.
DiwraZ skrev:
Kom på ytterligare en grej att störa sig på.
Ny tråd med hyfsat utförlig rubrik följs av första inlägg: "Som rubriken säger, och sedan en upprepning av rubriken.
Detta är riktigt olustigt
Det där har att göra med att garaget.orgs moderatorer ibland är så petiga, så då förklarar man problemet redan i rubriken, sedan finns inte så mycket mer att säga om det, inget fel med det liksom. Det går inte att skriva en essä om varje bekymmer man behöver hjälp med.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!