jag har haft och kört .. volvo 240, toyota corolla, saab 9000 turbo ( just nu kör jag saab 9000 turbo)
har dock köpt mig en nissan micra, pga bensinpriserna och pluggar än sålänge
..
iafall så tänkte jag bara ge min syn punkt på de hela = ) ..
volvo 240 är en trevlig bil .. billiga delar överallt och håller för jävligt mycket har jag kommit fram till (hööh)
dock ligger väll bensin förbrukninge kring litern oftast (hade en volvo 240 gl -83a med b23a 5växlad )
112hk ungefär = ) .. är en jävla traktor iallafal = )
toyota corolla .. liten gocart tar inte så farligt me besnins .. dock vet jag int så mycket om resrevdelar
köpte ett fjäderben på skroten för 350 kr ? så känns int så farligt för mig iallfal
låg väll kring 0,6 oftast
89 hk har jag för mig
saab 9000 turbo .. jag var ner till nora vid höga kusten ( körde från umeå) var 16 mil ungefär därifrån jag nolla trippen iallfal? = P .. var ganska skoj att se hur snålt man kunde köra med den
.. 0,65l/milen enligt färddatorn ( saab 9000 turbo -85 ) 175 hk = ) .. enligt saab ska bilen ligga på kring 0.7 landsväg. 0.85 blandad (om jag minns rätt) och kring 1 L milen stats körning .. stämmer hyfsat bra
..
brukar ligga kring 0.8 - 0.9 blandad .. MEN OM MAN HAR TUNG GASFOT kan man lätt få upp den kring 1.5 - 2 lit milen
saknar nog volvon mäst av dom alla .. lätt mekad och trevlig att supa i behövde int vara så rädd om den osv ; P "oj där vare en brevlåda" "ähh en liten bukla bara .. de fixar vi me släggan när vi kommer hem"
fast saaben är dock väldigt trevlig åxå
den blire lite trimma i sommar om man lyckats få sig nå jobb då vill säga
skoj me turbo och kan gå snålt om man vill : ] ..