Evildan skrev:Thebasicone skrev:Tillbaka till topic vill ha så klara svar som möjligt, argumentera gärna för er sak och var tydliga för min skull.
om man utgår från 3 punkter i skick
Bästa möjliga skick för 40 tusen kr.
http://www.blocket.se/lund/Toyota_Avens … _8&w=1
Bästa möjliga skick för 30 tusen kr.
http://www.blocket.se/lund/Toyota_Avens … _8&w=1
Bästa möjliga skick för 20 tusen kr.
http://www.blocket.se/trelleborg/Toyota … _8&w=1
Vilken är billigast att äga, serva, använda, allt..
Sjukdomar på dessa bilar kan ju vara intressant att veta och extremt vanliga fel. <- har fått en del svar på detta.
Länka gärna bilar och artiklar, allt möjligt.
Tänk gärna på att denna bil ska gå 2500+ åtminstone första året..
Tack!
Totalekonomiska, sällan våldsamt körda trots fartresurser liknande 318i/320i/V70 140hk/Passat 1.8T.
Tysta att åka i, genI var faktiskt tystaste bilen i klassen när den lanserades.
Kamkedja så du slipper tänka på dyra kamremsbyten.
Rostar inte så mycket som folk tror så länge dom sköts normalt, -80talet är passerat.
Service är i regel billigare på märkesverkstad än till de andra alternativen.
Går något sönder är ändock bilen enkelt uppbyggd och allt är lättåtkomligt, inga batterier eller dyl som behöver demonteras för ett enkelt glödlampsbyte, beskrivs i instruktionsboken med tydlig text och lättfattliga bilder.
Försäkringsklassningen är vettig då det inte är en typiskt förolyckad ungdomsbil.
Javisst, jag gillar Toyota då samtliga jag ägt genom åren har skött sig utan knorr eller besvär till skillnad från många andra mer premiumansedda slädar, inte bara tyska eller ens europeiska.
Statistiskt sätt är det dessutom så som jag påstår färre bekymmer med Toyotorna än de andra bilarna du är intresserad av.
Självklart förekommer det problem även med Toyotor, dock är det åtgärdat på dessa dom är tillräckligt gamla nu.
VVTi hade ett bekymmer initialt med cylinderhuvudsskruv som inte höll kvalitén och sträcktes mestadels på dom första årgångarna och i ett tidigare skede än vad dessa bilar har rullat. Åtgärdades på goodwill av Toyota.
Bakbromsar är en detalj som ofta behöver återkommande uppmärksamhet då tidigare ägare inte sällan kört så försiktigt att dessa kan kärva med fula bromsskivor till följd.
Inga typfel gällande el, framvagnar eller annat som kräver extra uppmärksamhet vid provkörning.
Självklart skall bilen kollas igenom på precis samma vis som alla andra bilar vid begköp, fel kan givetvis förekomma.
Kanske inte vad de flesta anser är en ungdomsbil, men då du inte efterfrågar en leksak utan just ett transportmedel med bra utrymmen och bra ekonomi är detta mina förslag.
Gillade dem 2 sista väldigt mycket, men såg att den ena hade en "reva" på bakdelen (den för 32) och är det sånt man får leva med eller ska man direkt börja leta ny, vad rekommenderar du?
Vad är det för skillnad på dessa 2 bilar för 40 och 30 tusen?
Mer än det faktumet att business har 2.0 motor...
0
0
0
0