9 augusti 2015
Trådstartare
Tjena gubbar
Köpte mig en Volvo 244 DL årsmodell 1987 igår. Fin bil då den bara gått 14800 mil.
Det största felet är dock att någon tidigare ägare demonterat originalradion (eller så vart den stulen, hade vart inbrott i bilen förut, borta var radion oavsett) och förmodligen ersatt den med en modern stereo/CD-spelare men den följde inte med på köpet.
Stereon/radions kabelhärva hänger löst i facket framför växelspaken (nedre facket) och jag hade tänkt montera en stereo/huvudenhet där men hittade inte någon monteringsram för det nedre facket utan det verkar bara finnas monteringsramar för det övre facket ovanför det centrala luftutblåset.
Det jag nu undrar är om det går (99% säker på att det går) och isåfall hur man kommer åt bakom instrumentpanelen för att flytta kabelhärvan till det övre facket så att jag kan montera en ny stereo där istället då monteringsramarna som sagt bara finns att köpa för det övre facket.
Kanske är självklart för er som varit med lite längre (vem har inte kört 240 på garaget?) men detta är min förstabil och jag är en riktig gröngöling vad det kommer till sådant här så hjälp uppskattas hjärteligt!
Har redan beställt iso-adapter och stereo/huvudenhet så stereo ska jag ju ha oavsett om den ska ligga löst eller sitta propert monterad, men givetvis är det sistnämnda att föredra!
Tack på förhand!
Senast redigerat av snusebuse (9 augusti 2015)