9 augusti 2015
Trådstartare
Dags att köpa ny bil och detta är mer förvirrande än skoj. Har frågor till er kunniga som kan komma att avgöra beslut av modell.
Det handlar om Kia ceed sw alt Kia ceed sw special edition 2. Skillnaderna mellan dessa är ju att special ed 2 är mer utrustad med ex soltak, bättre ljudanläggning, bakkamera, nyckelminne (för stolens inställningar), elstolar. Min fråga är nu om det är värt at lägga extra pengar för att få special paketet eller är det mer riskfritt med så lite elsaker som möjligt. Jag har en tanke att ju mer el i en bil desto mer kan krångla. Visst Kia har 7 års nybilsgaranti och de påstår att den gäller allt utom förslitning, vad kan vara förslitning i deras ögon utöver det vanliga? är dessa elsaker förslitningssaker i deras ögon?
Varför ska man ha soltak? fördelar/nackdelar. Repor på taket? Risk för läckage in i bilen när det är ex är mycket snö på taket, regn?
Elstol, risk för krångel?
Sen frågan om metallic eller solid lack. Vad är bäst?
Varför jag ställer alla dessa frågor här är för att vår återförsäljare av Kia enbart vill sälja och allt låter så väldigt bra och bekymmerslöst bara för de vill sälja. De säger att metallic är bäst men det kostar ju att lägga till, antingen är metallic tåligare eller så vill de tjäna pengar, vad säger ni?
Tack på för hand!