Sköna att åka i, har haft ett par.
4.2q är en trevlig maskin, lite spröd/klen på låga varv för en V8 anser jag, effekten ligger högt uppe i registret.
Vanliga fel är som på de flesta AUDI/VW från perioden med den framvagnen att det klapprar och glappar, inte dyrt, inte svårt att fixa bara tråkigt.
Behövliga detaljer är inte tokdyrt heller.
Elfel är relativt vanligt förekommande, prova samtliga elektriska funktioner och avgör sedan om du kan leva utan den som eventuellt sagt upp sig.
Kamrem bytt vilket är bra för det kostar apa att göra hos VAG.
Växellådan har varit ett återkommande problem på äldre (som denna) och kör den och känn efter så den växlar mjukt men bestämt, testa även tiptronicfunktionen.
Såg att det var det tvåsitsiga baksätet i den länkade, väldigt bekvämt att trycka på en knapp höger bak och fälla passagerarsätet till ett bord att lägga upp sina trötta fötter på.
Inte någon 0-100km/h dräpare men uppe i fart är den rapp och tar kurvorna med sina i sammanhanget lätta 1900kg bättre än motsvarande S-Klasse eller 7-serie.
Roliga bilar som kan ge dig en biljett till TV3s populära "Lyxfällan" om du har otur.