JAAAA!
Äntligen får jag bikta mina mörkaste tankar!
Underbar tråd!
Finns säkert fler, men dessa kom jag på direkt utan inbördes rangordning:
Citroën BXCitroën har många knepiga modeller. Jag har även hatkärlek till CX-modellerna, men de börjar ju kännas så helfel att det blir rätt. För BX är det väl tveksamt om den statusen någonsin uppkommer, men likväl sneglar jag på dom de få gånger man ser en sådan idag ...
Fast jag har faktiskt gjort slag i sak och köpt en sådan vid ett tillfälle. Varade i två veckor. Behöver jag säga mer?
Chrysler PT CruiserVet inte om den är allmänt ansedd som töntig och ful. Jag gillar den definitivt inte, men kommer på mig själv att snegla lite på dessa. Envisa tankar om en lackering, snygga hjul och lagom sänkning är nära att få mig att gå över till den mörka sidan. Sådana här kastar ju folk efter en idag, vilket i och för sig är helt begripligt.
Det kunde varit så rätt, men blev bara töntigt och ... tja ... fel.
Mercedes VitoNågot sådant här utvändigt och något sådant där invändigt. Fast ännu hellre med fyra separata reclainerfåtöljer med massageprogram. Plus individuell klimatzon för passagerarna där bak. Förstås. Har åkt några sådana (dock Viano) och efter det förstår man inte varför folk vill tränga sig in i en vanlig limousine.
VW TouranInte den nuvarande VW Touran. Nej, den ser ju nästan bra ut.
Denna generation däremot ... Ingen autobahn-tur är komplett utan att bli jagad av minst en av dessa skapelser, nästan alltid av någon F1-wannabe bakom ratten som förväxlat sin Touran med valfri supersportbil.
De ligger alltid (ALLTID! A-L-L-T-I-D) i det ytterst vänstra omkörningsfältet på frifart-sträckorna. Gärna med takbox, packning för att mer eller mindre kunna bo hela sitt liv i bilen samt cykelställ med tillhörande cyklar där bak.
Sedan pressar den typiske (för det är alltid en man) Touran-föraren sin bil så till den grad att det är ett under att motorn inte sprängs!
Blir de frånåkta så det sjunger om det så kommer de ångandes för fulla muggar när du själv slagit av på farten. Det slår aldrig fel. För att sedan, direkt när de äntligen kommit om, komma till insikt att bilen inte är byggd för så höga hastigheter, själva slå av på tempot och agerar mobil bromskloss i omkörningsfältet.
Men jäklar om man kör om igen. Då är det game on igen, i synnerhet om Touranen är fransk- eller spanskregistrerad.
Till slut satte det där sig hos mig. Det är en sådan här man ska ha (komplett med all ovan nämnd kringutrustning).