2503
Sök

Krängning av däck priser

Bike
2 september 2015
Trådstartare
#1
Ska göra det lätt
har  4 plåtfälgar med vinterndäck och 4 sommardäck på aluminium fälgar

sommardäcken är slut och ska kastas så tänkte jag att jag kan ha fin fälgarna på vintern
då jag planerar o skaffa nya till våren.


Så tänkte på priset på en verkstad för sådan service
om vi säger att dom tar 150kr för och kränga ett däck

blir det 150 x 8 då eller vet ni hur dom ställer sig när man vill ha denna tjänst ?

398 Inlägg
2 september 2015
#2
När jag skulle göra samma sak (hade plåtisar med bra däck och köpte alufälgar istället) tog dom 200 per däck på de flesta ställena jag kollade på. Men säsong spelar såklart också in, samt att de var mer hjälpsamma när jag förklarade att det är "gamla däck" som ska skiftas och inte nya från internet. Så 800 betalde jag för totalt 12 krängningar (8 av, 4 på).

Muttley
2 september 2015
Trådstartare
#3
Ring och fråga.  De gör olika.

mopar300
2 september 2015
Trådstartare
#4
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Random Hero
4 047 Inlägg
2 september 2015
#5
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

ok...

Dog food lid. Backwards

296 Inlägg
3 september 2015
#6
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.


mopar300
3 september 2015
Trådstartare
#7
3milius skrev:
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

å vem har sakt att det skulle kosta 40 papp st......
jag köpte beg......men uräkat att ja trampade på dina tår då......

Muttley
3 september 2015
Trådstartare
#8
3milius skrev:
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

haha vad var det?  Första gången jag krängde däck för kanske 12 år sen var de ingen skillnad på idag för iallafall 2 månader sedan smile   Så jag är nyfiken på vilken ny teknik han skall utbildas i på sina maskiner.

Han tjänar dessutom igen pengarna om han kränger åt vänner och familj på nolltid då maskinerna inte kostar 40 tusen smile

1 948 Inlägg
4 september 2015
#9
Min erfarenhet säger att det borde kosta någonstans mellan 800-1200 kr... lite beroende på kvitto eller inte.

Jag bor på "landet" och här är brukar det vara billigare med däckkrängning än i storstäder...

469 Inlägg
4 september 2015
#10
3milius skrev:
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

Vad jiddrar du om? smile Har en bekant som köpte monteringsmaskin och balansmaskin för 14000:- begagnad, det räcker gott och väl för privat bruk.

Jag jobbar på däckfirma och jag har monterat 20" med 25 profil med enbart 2st däckjärn och vanlig däckmaskin, så länge man vet vad man ska göra så är det inga problem.
Samt att idag märker jag ingen skillnad på premiumdäck och kinadäck vad gäller svårighet att montera, lika mjuka så att säga!
däremot på rundheten och balansen är det STOR skillnad dock.

Att få luft i ett 195/65-15 däck på en 9,5" bred fälg är heller inga problem med en vanlig PV-booster bara man sätter den på rätt sätt! många tror att man ska skjuta in luften i däcket vilket är fel, man ska skjuta luften runt fälgen för att skapa ett vakuum som drar ut klinchen till fälghornet.

Den enda nya tekniken som jag vet är monteringsmaskinen som gör allt av sig själv, och en sådan däckmaskin har han inte råd med iaf!
har heller aldrig hört att maskintillverkarna kommer ut och utbildar i ny teknik? möjligtvis utbildning i reparation, men det får man boka själv.

Sedan finns det ingen booster som är för traktorhjul, det som finns är en liten booster på 6liter som är med pistolhantag som är riktat mer till PV och sedan finns det den som är på 23liter som är till ALLT det vill säga ALLT!
Ingenting där i mellan!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

296 Inlägg
6 januari 2016
#11
exoop skrev:
3milius skrev:
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

Vad jiddrar du om? smile Har en bekant som köpte monteringsmaskin och balansmaskin för 14000:- begagnad, det räcker gott och väl för privat bruk.

Jag jobbar på däckfirma och jag har monterat 20" med 25 profil med enbart 2st däckjärn och vanlig däckmaskin, så länge man vet vad man ska göra så är det inga problem.
Samt att idag märker jag ingen skillnad på premiumdäck och kinadäck vad gäller svårighet att montera, lika mjuka så att säga!
däremot på rundheten och balansen är det STOR skillnad dock.

Att få luft i ett 195/65-15 däck på en 9,5" bred fälg är heller inga problem med en vanlig PV-booster bara man sätter den på rätt sätt! många tror att man ska skjuta in luften i däcket vilket är fel, man ska skjuta luften runt fälgen för att skapa ett vakuum som drar ut klinchen till fälghornet.

Den enda nya tekniken som jag vet är monteringsmaskinen som gör allt av sig själv, och en sådan däckmaskin har han inte råd med iaf!
har heller aldrig hört att maskintillverkarna kommer ut och utbildar i ny teknik? möjligtvis utbildning i reparation, men det får man boka själv.

Sedan finns det ingen booster som är för traktorhjul, det som finns är en liten booster på 6liter som är med pistolhantag som är riktat mer till PV och sedan finns det den som är på 23liter som är till ALLT det vill säga ALLT!
Ingenting där i mellan!

Jag tror du missade en del.

Det var 185/45-15 på 9.5", inte 195/65-15.

Läs om läs rätt.

Chocken är någonstans runt 30 år gammal och är väl en sån där på 20 liter nåt.
Allt inkluderar inte traktorhjul, då vet vi det.

Haha, du märker ingen skillnad på kinadäck och premiumdäck vid montering?
Duro 205/45-16 var fruktansvärt hårda. Tog mig en bra stund att hålla på med.

Om du inte känner till någon ny teknik mer än en däckmaskin som gör allt själv så leder det mig till att tro att du inte fått någon utbildning smile

Vad jiddrar du om?


296 Inlägg
6 januari 2016
#12
tkd_rille skrev:
3milius skrev:
mopar300 skrev:
själv så tröttnade jag på dessa hutlösa prisar å köpte en däck maskin å en ballanseringsmaskin...så nu e jag oberoernde ....

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

haha vad var det?  Första gången jag krängde däck för kanske 12 år sen var de ingen skillnad på idag för iallafall 2 månader sedan smile   Så jag är nyfiken på vilken ny teknik han skall utbildas i på sina maskiner.

Han tjänar dessutom igen pengarna om han kränger åt vänner och familj på nolltid då maskinerna inte kostar 40 tusen smile

Under inga omständigheter kostar maskinerna 40 tusen?

Okej, jag har svårt att hitta maskiner för exakt 40 tusen kronor, 42.550kr är det närmaste jag kommer.

http://www.toolstrading.se/dackmaskin-- … 11082.aspx

Sen kan man ju även kosta på sig en lite flashigare sak men då blir istället notan 85.895kr.

http://www.toolstrading.se/dack-maskin- … 11082.aspx


5 089 Inlägg
6 januari 2016
#13
För att återkomma till frågan.
Hade du kommit till min verkstad så hade vi bara tagit betalt för vad vi monterar PÅ. Alltså 4 monteringar för det du är ute efter.
Och det hade för övrigt kostat 800 kr totalt smile

\Lindgren

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
6 januari 2016
#14
3milius skrev:
exoop skrev:
3milius skrev:

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

Vad jiddrar du om? smile Har en bekant som köpte monteringsmaskin och balansmaskin för 14000:- begagnad, det räcker gott och väl för privat bruk.

Jag jobbar på däckfirma och jag har monterat 20" med 25 profil med enbart 2st däckjärn och vanlig däckmaskin, så länge man vet vad man ska göra så är det inga problem.
Samt att idag märker jag ingen skillnad på premiumdäck och kinadäck vad gäller svårighet att montera, lika mjuka så att säga!
däremot på rundheten och balansen är det STOR skillnad dock.

Att få luft i ett 195/65-15 däck på en 9,5" bred fälg är heller inga problem med en vanlig PV-booster bara man sätter den på rätt sätt! många tror att man ska skjuta in luften i däcket vilket är fel, man ska skjuta luften runt fälgen för att skapa ett vakuum som drar ut klinchen till fälghornet.

Den enda nya tekniken som jag vet är monteringsmaskinen som gör allt av sig själv, och en sådan däckmaskin har han inte råd med iaf!
har heller aldrig hört att maskintillverkarna kommer ut och utbildar i ny teknik? möjligtvis utbildning i reparation, men det får man boka själv.

Sedan finns det ingen booster som är för traktorhjul, det som finns är en liten booster på 6liter som är med pistolhantag som är riktat mer till PV och sedan finns det den som är på 23liter som är till ALLT det vill säga ALLT!
Ingenting där i mellan!

Jag tror du missade en del.

Det var 185/45-15 på 9.5", inte 195/65-15.

Läs om läs rätt.

Chocken är någonstans runt 30 år gammal och är väl en sån där på 20 liter nåt.
Allt inkluderar inte traktorhjul, då vet vi det.

Haha, du märker ingen skillnad på kinadäck och premiumdäck vid montering?
Duro 205/45-16 var fruktansvärt hårda. Tog mig en bra stund att hålla på med.

Om du inte känner till någon ny teknik mer än en däckmaskin som gör allt själv så leder det mig till att tro att du inte fått någon utbildning smile

Vad jiddrar du om?

har varit med om märkesdäck som krånglar något offantligt oxå..  tycker inte det är någon skillnad om det är budget däck eller inte snarare däckmärken.

mina nankang kan man kränga av och på hur lätt som helst aldrig något krångel iof rätt så enkla.. är bara 35profil och smala 185or smile

Kör fort så hinner inget hända...

296 Inlägg
6 januari 2016
#15
Growe skrev:
3milius skrev:
exoop skrev:

Vad jiddrar du om? smile Har en bekant som köpte monteringsmaskin och balansmaskin för 14000:- begagnad, det räcker gott och väl för privat bruk.

Jag jobbar på däckfirma och jag har monterat 20" med 25 profil med enbart 2st däckjärn och vanlig däckmaskin, så länge man vet vad man ska göra så är det inga problem.
Samt att idag märker jag ingen skillnad på premiumdäck och kinadäck vad gäller svårighet att montera, lika mjuka så att säga!
däremot på rundheten och balansen är det STOR skillnad dock.

Att få luft i ett 195/65-15 däck på en 9,5" bred fälg är heller inga problem med en vanlig PV-booster bara man sätter den på rätt sätt! många tror att man ska skjuta in luften i däcket vilket är fel, man ska skjuta luften runt fälgen för att skapa ett vakuum som drar ut klinchen till fälghornet.

Den enda nya tekniken som jag vet är monteringsmaskinen som gör allt av sig själv, och en sådan däckmaskin har han inte råd med iaf!
har heller aldrig hört att maskintillverkarna kommer ut och utbildar i ny teknik? möjligtvis utbildning i reparation, men det får man boka själv.

Sedan finns det ingen booster som är för traktorhjul, det som finns är en liten booster på 6liter som är med pistolhantag som är riktat mer till PV och sedan finns det den som är på 23liter som är till ALLT det vill säga ALLT!
Ingenting där i mellan!

Jag tror du missade en del.

Det var 185/45-15 på 9.5", inte 195/65-15.

Läs om läs rätt.

Chocken är någonstans runt 30 år gammal och är väl en sån där på 20 liter nåt.
Allt inkluderar inte traktorhjul, då vet vi det.

Haha, du märker ingen skillnad på kinadäck och premiumdäck vid montering?
Duro 205/45-16 var fruktansvärt hårda. Tog mig en bra stund att hålla på med.

Om du inte känner till någon ny teknik mer än en däckmaskin som gör allt själv så leder det mig till att tro att du inte fått någon utbildning smile

Vad jiddrar du om?

har varit med om märkesdäck som krånglar något offantligt oxå..  tycker inte det är någon skillnad om det är budget däck eller inte snarare däckmärken.

mina nankang kan man kränga av och på hur lätt som helst aldrig något krångel iof rätt så enkla.. är bara 35profil och smala 185or smile

Vafalls, har du 185/35-17? Antingen så kör du med stance och klarar inte av att köra mer än 2km/h eller så har du 17x6" fälgar som mest, vilket är en ganska udda storlek på fälgar.


Muttley
6 januari 2016
Trådstartare
#16
3milius skrev:
tkd_rille skrev:
3milius skrev:

Så du köpte en däckmaskin för 40 papp för att slippa undan 800kr 50 gånger?
Och en balanseringsmaskin för ytterligare 40?

Eller ska du ringa fyra polare varje gång du ska montera 20 tums kinadäck med 35 profil,
på fälgar med bakmontering, och du kan allting om detta får jag väl hoppas,
det är dyrt att köpa nya däck när de spricker i klinchen.

Jag hjälpte polaren montera 185/45-15 på sina 15x9.5" och jag vet bara en luftchock i existens som kan smälla på dem, den som är till för traktordäck lol För att ta ett exempel.

Men visst, har man bara 195/65-15 man ska på 15x6 och köper nya Michelin så kör på.
Du kan aldrig förvänta dig att däcktillverkarna, maskintillverkarna och dylikt kommer till ditt garage och utbildar dig i ny teknik dock, bara för du äger en däckmaskin.

haha vad var det?  Första gången jag krängde däck för kanske 12 år sen var de ingen skillnad på idag för iallafall 2 månader sedan smile   Så jag är nyfiken på vilken ny teknik han skall utbildas i på sina maskiner.

Han tjänar dessutom igen pengarna om han kränger åt vänner och familj på nolltid då maskinerna inte kostar 40 tusen smile

Under inga omständigheter kostar maskinerna 40 tusen?

Okej, jag har svårt att hitta maskiner för exakt 40 tusen kronor, 42.550kr är det närmaste jag kommer.

http://www.toolstrading.se/dackmaskin-- … 11082.aspx

Sen kan man ju även kosta på sig en lite flashigare sak men då blir istället notan 85.895kr.

http://www.toolstrading.se/dack-maskin- … 11082.aspx

Nu hoppas jag bara du skojar eller är du på riktigt?

Ska man kränga vanliga däck till en vanlig bil så vet du väl om att de finns betydligt mycket billigare saker för under 20 tusen för allt?

Funkar även till företag.

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
6 januari 2016
#17
3milius skrev:
Growe skrev:
3milius skrev:

Jag tror du missade en del.

Det var 185/45-15 på 9.5", inte 195/65-15.

Läs om läs rätt.

Chocken är någonstans runt 30 år gammal och är väl en sån där på 20 liter nåt.
Allt inkluderar inte traktorhjul, då vet vi det.

Haha, du märker ingen skillnad på kinadäck och premiumdäck vid montering?
Duro 205/45-16 var fruktansvärt hårda. Tog mig en bra stund att hålla på med.

Om du inte känner till någon ny teknik mer än en däckmaskin som gör allt själv så leder det mig till att tro att du inte fått någon utbildning smile

Vad jiddrar du om?

har varit med om märkesdäck som krånglar något offantligt oxå..  tycker inte det är någon skillnad om det är budget däck eller inte snarare däckmärken.

mina nankang kan man kränga av och på hur lätt som helst aldrig något krångel iof rätt så enkla.. är bara 35profil och smala 185or smile

Vafalls, har du 185/35-17? Antingen så kör du med stance och klarar inte av att köra mer än 2km/h eller så har du 17x6" fälgar som mest, vilket är en ganska udda storlek på fälgar.

7" breda..  men inga problem att åka normalt med bilen..  har bilen för att använda den så klart..  men optimalt är det inte.. men inte lätt att hitta smala 17" fälgar.  problemet är rulldiametern som måste stämma...

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 januari 2016
#18
300 kr betalade jag för att få 4 st 18" avkrängda men då fick jag "betala det jag tyckte det var värt" pga att min bror känner de som äger firman. Initialt skulle jag få det gratis men sån är inte jag, vill inte stå i skuld till någon. Fick inget kvitto så klart.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

296 Inlägg
6 januari 2016
#19
tkd_rille skrev:
3milius skrev:
tkd_rille skrev:

haha vad var det?  Första gången jag krängde däck för kanske 12 år sen var de ingen skillnad på idag för iallafall 2 månader sedan smile   Så jag är nyfiken på vilken ny teknik han skall utbildas i på sina maskiner.

Han tjänar dessutom igen pengarna om han kränger åt vänner och familj på nolltid då maskinerna inte kostar 40 tusen smile

Under inga omständigheter kostar maskinerna 40 tusen?

Okej, jag har svårt att hitta maskiner för exakt 40 tusen kronor, 42.550kr är det närmaste jag kommer.

http://www.toolstrading.se/dackmaskin-- … 11082.aspx

Sen kan man ju även kosta på sig en lite flashigare sak men då blir istället notan 85.895kr.

http://www.toolstrading.se/dack-maskin- … 11082.aspx

Nu hoppas jag bara du skojar eller är du på riktigt?

Ska man kränga vanliga däck till en vanlig bil så vet du väl om att de finns betydligt mycket billigare saker för under 20 tusen för allt?

Funkar även till företag.

Bottom line är att du påstod helt sonika att det finns inte däckmaskiner för 40 tusen.
Jag bevisade att det finns.

De på Biltema för 10 eller vad det nu är är ju rena junket, har själv provat en sådan.


296 Inlägg
6 januari 2016
#20
Growe skrev:
3milius skrev:
Growe skrev:

har varit med om märkesdäck som krånglar något offantligt oxå..  tycker inte det är någon skillnad om det är budget däck eller inte snarare däckmärken.

mina nankang kan man kränga av och på hur lätt som helst aldrig något krångel iof rätt så enkla.. är bara 35profil och smala 185or smile

Vafalls, har du 185/35-17? Antingen så kör du med stance och klarar inte av att köra mer än 2km/h eller så har du 17x6" fälgar som mest, vilket är en ganska udda storlek på fälgar.

7" breda..  men inga problem att åka normalt med bilen..  har bilen för att använda den så klart..  men optimalt är det inte.. men inte lätt att hitta smala 17" fälgar.  problemet är rulldiametern som måste stämma...

Med originalhjul så hade rullomkretsen varit perfekt också, varför bytte du? För du tyckte det såg bättre ut va? wink
Jag hade inga problem att köra min Golf till och från jobbet varje dag heller trots att oljetråget låg på marken vid spårig väg. Din signatur är lite störande, jag gillar inspirerad körning och jag gillar låga bilar, vilket till en punkt faktiskt hjälper med stabiliteten. Vissa bilar har jag haft fruktansvärt låga men jag kör ändå om Svensson överallt, där de bara är i vägen. Lite däckskrap och låg markfrigång stoppar inte alla, däremot verkar vitt hår vara problematiskt för att hålla trafikrytmen.



Sök