Uppdatering! .. här har hänt inget alls
På min att-göra-lista har gjorts: INGET
Jag har lagt tid på att få igång min
gamla Honda, och skorven har bara använts som bruksbil sedan i våras.
Städar garaget, 4 kubikmeter skit..
En tur till däcka-killen för omläggning av gummin.
btw, stickers i bakrutan; "go fuck a landmine", den satt där när jag köpte bilen. Den är så förbannat
"hej, Jag kallas Tompa, är 17 och kommer från Kramfors" men den är ändå lite passande. Jag har inte haft hjärta att peta bort den. .. vilket kanske säger en del om min mentala mognadsnivå. Det är ibland lätt att glömma bort att man närmar sig 40
Det tråkiga är dock att vissa halvt väsentliga delar
(ram/bakaxel/kardan) är i akut behov av underhåll. På grund av "djupgående ytrost", så är skorven färdig för skroten..
Ramen är så illa att jag inte ens tänker försöka svetsa upp den, det är helt enkelt inte värt det. Det rasar stora bitar ur den så fort man petar på den, och har börjat gå sprickor upp efter främre rambenet.
Så istället har jag köpt mig sveriges fulaste Civic.
Mera känd som Bajs-civicen.
Ni som följer
lillebrors tråd är förmodligen redan bekant med denna totalt själalösa och odödliga skapelse.
Med 1.4 liters motor går den på luft och tomma löften, ungefär som sossarnas regering.
Så, den bränsleslukande upprostade pickup'en till skroten, och istället en liten smart lättservad bränslesnål bil till stadskörning, det är ju vad varje förnuftig människa gör.
... men som tur är, så är det många år sedan någon misstog mig för att vara förnuftig
Jag älskar min lilla pickup, mitt liv kan delas upp i tiden före och efter pickup! Jag är inte beredd att ge upp den riktigt än.
Faktum är: Jag är så fäst vid min skitbil att jag inte ens vill köpa en annan, jag vill ha
-min- pickup! Jag vill inte köpa en större pickup, inte en nyare, inte en mer ekonomisk: Jag vill ha precis min gamla skorv
Så, bara för att mjukstarta har jag moddat bilden med några fler stickers.
Förresten, ni vet väl om att jag inte tar mig själv på allvar? Typ någonsin?
En inköpslista är under bearbetning, och den första leveransen bör anlända under nästa vecka.
Jag tror jag ger mig in på något jävligt korkat, onödigt, pengaslukande och allmänt onödigt, så förmodligen kommer ni gilla det
"Rädda skorven, död eller levande!"